۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰

رهاسازی 45میلیون بچه‌میگو در آبهای هرمزگان

مدیرکل شیلات استان هرمزگان از رهاسازی 45میلیون قطعه بچه‌میگو در آبهای این استان به منظور بازسازی ذخایر خبر داد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۹۲۳۹
رهاسازی 45میلیون بچه‌میگو در آبهای هرمزگان

سید پرویز محبی در گفتگو با خبرنگار مانا در بندرعباس اظهار کرد: سال گذشته 1525 تن میگو در فصل صید توسط شناورهای میگوگیر صید شده است.
وی افزود: طرح رهاسازی بچه میگو و بازسازی ذخائر آبزیان به منظور احیاء، ترمیم، افزایش و حفاظت از ذخائر و اکوسیستم‌های طبیعی آبزیان و همچنین توسعه‌پایدار حرفه صیادی در اداره کل شیلات استان هرمزگان اجرا شده است.
محبی دراین باره گفت: طرح رهاسازی 45 میلیون قطعه بچه‌میگو گونه موزی با وزن یک تا سه گرم به مرحله اجرا درآمده است.
مدیرکل شیلات استان هرمزگان با تاکید براینکه با اجرای این طرح ، جمعیت کاهش‌یافته، تعادل و توازن در ذخائر و اکوسیستم دریایی را بدنبال دارد، بیان کرد: اهداف کلی از اجرای این طرح، افزایش صید از دریا و افزایش صید میگو در صیدگاه‌ها، افزایش سرانه مصرف آبزیان در کشور و جبران اثرات برداشت بی‌رویه از ذخائر بوده است.
این مقام مسئول در استان هرمزگان با اشاره به تاثیرات آلودگی‌ها بر روی ذخایر آبزیان و خصوصا میگو، اضافه کرد: آلودگی‌ها تاثیر بسزایی در مرگ و میر آبزیان بویژه نوزادان آنها و در نتیجه کاهش ذخایر دارد.
وی ادامه داد: آلودگی خشکسالی‌های اخیر نیز در کاهش صید میگو تاثیر داشته و نسبت کاهش بارندگی‌ها، زیستگاه‌های نوزادان این آبزی با کاهش شدید مدار مغزی روبرو بوده که این خود باعث کاهش ذخایر شده است.
محبی در انتها نیز کنترل بهداشتی صید را یکی از الزامات این امر دانست و اظهار کرد: امسال یگان حفاظت شیلات استان در فصل صید میگو حضور پررنگتری را خواهد داشت که این امر با مشارکت جامعه صیادی همراه است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار