۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹

بندگاه نخل ناخدا و بندرخمیر مجوز زیست محیطی ندارند

مدیرکل شیلات هرمزکان گفت: موج شکن های مردمی متولی خاصی ندارند و این مکان ها باعث بروز مشکلاتی شده اند.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۸۷۶۸
بندگاه نخل ناخدا و بندرخمیر مجوز زیست محیطی ندارندبه گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، سید پرویز محبی در جلسه کمیته توسعه و مدیریت سواحل استان هرمزگان اظهار کرد: موج شکن های مردمی استان در بخش های مختلف از سواحل، که تعداد آنها زیاد است، متولی ندارد و مشکلاتی را ایجاد کرده اند.
وی با اشاره با اینکه این موج شکن ها حتی برای قاچاق نیز مورد استفاده قرار می گیرند، افزود: قایق های صیادی غیرمجاز نیز از ظرفیت ایجادشده سوء استفاده می کنند.
وفادار، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان نیز در ادامه این جلسه گفت: مطالعات زیست محیطی طرح ها نیز باید حتما انجام شود.
وی با اشاره با اینکه طرح های بنادر استان باید از محیط زیست مجوز داشته باشند و مطالعات زیست محیطی آنها انجام شود، تصریح کرد: بعنوان مثال، مطالعات زیست محیطی بندر چندمنظوره نخل ناخدا تاکنون انجام نشده است.
وفادار تاکید کرد: درست است که سازمان بنادر مجوزهای لازم برای ساخت و ساز در سواحل را میدهد، اما باید مجوز زیست محیطی را از سازمان محیط زیست اخذ کند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان در انتها نیز بیان کرد: بندرگاه خمیر نیز باید مجوزهای لازم را از محیط زیست بگیرد، درحالی که این پروژه هم اکنون درحال اجرا است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار