۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵

جاذبه های گردشگری سواحل نوکنده توسعه می یابد

یک میلیارد ریال اعتبار در سال جاری به توسعه گردشگری در سواحل نوکنده اختصاص یافت.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۷۴۹
جاذبه های گردشگری سواحل نوکنده توسعه می یابدرئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به سواحل زیبای استان گلستان، یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری استان را توریسم دریایی دانست و گفت: به منظور رونق توریسم دریایی در استان گلستان در سال جاری، اعتبارات ویژه ای به بخش ایجاد امکانات گردشگری در طول سواحل گلستان اختصاص یافته است.
قربان عباسی، توسعه امکانات گردشگری در سواحل نوکنده شامل محوطه سازی ،موزاییک فرش و ساخت و نصب آلاچیق است.
وی ادامه داد: سواحل نوکنده به عنوان یکی از مناطق مستعد استان گلستان در جذب گردشگر محسوب می شود.
وی با تاکید بر لزوم ایجاد امکانات گردشگری در سواحل نوکنده خاطرنشان کرد:به همین منظور امسال یک میلیارد ریال اعتبار به توسعه گردشگری این منطقه اختصاص یافته است.
رئیس اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان یادآور شد:با تخصیص اعتبارات در سالهای گذشته پروژه محوطه سازی در نوکنده اجرایی شده است.
وی خاطرنشان کرد:بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته،یک میلیارد مبلغ اختصاص یافته در سال جاری به منظور ایجاد کمپهای اسکان موقت در ساحل نوکنده هزینه خواهد شد.
به گفته این مقام مسئول در استان گلستان،پروژه ساماندهی سواحل نوکنده،تا پایان تیر ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.
وی یادآور شد: با اتمام ماه مبارک رمضان و آغاز دور دوم سفرهای تابستانی پیش بینی می شود همچون سالهای قبل تعداد زیادی گردشگر در این ایام به استان گلستان سفر کنند.
عباسی یادآور شد: همچنین قرار گیری این استان بر سر راه مشهد مقدس یکی دیگر از عواملی است که باعث می شود گردشگران زیادی وارد استان گلستان شوند.
وی گفت: امیدواریم این گردشگران علاوه بر بازدید از بنادر گز، ترکمن و سایر امکانات گردشگری استان از سواحل زیبای نوکنده دیدن کنند.
ریئس اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تاکید کرد: این امر با چاپ بوروشورهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی بیشتر محقق خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار