۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵

تکمیل زیرساخت های پتروشیمی در چابهار

زیرساخت های قطب سوم پتروشیمی کشور در منطقه آزاد چابهار با سرعت در حال تکمیل است.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۴۸۶۵۰
تکمیل زیرساخت های پتروشیمی در چابهار

به گزارش خبرنگار مانا؛مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه شهرک پتروشیمی مکران، قطب پتروشیمی کشور واقع در منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار از مهمترین مزیتهای این منطقه است که در زمان بهره‌برداری کامل حدود 20 هزار فرصت شغلی را به صورت مستقیم و چند برابر آن به صورت غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد.
حامد علی مبارکی در ادامه گفت: از ابتدای سال 93 تاکنون گام های مهمی در راستای آماده سازی هر چه سریعتر اراضی شهرک پتروشیمی توسط متخصصین و مهندسین برجسته کشورمان صورت گرفته است.
وی گفت: شرکت نگین مکران بعنوان کارفرما با بکارگیری افراد متبحر و شرکت های مهندسی مرتبط در امور مختلف اجرایی موفق به پیشبرد عملیات مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح، پیشرفت 80 درصد احداث جاده ها و ایجاد فضای سبز با رویکرد احیاء گونه های منقرض شده و یا در حال انقراض به صورت تهیه و تکثیر آن می باشد.
مبارکی همچنین گفت: افزون بر دارا بودن چابهار از حیث ظرفیت ها و پتانسیل ها بایستی تاکید کردکه با راه اندازی این صنعت علاوه بر بعد اقتصادی منطقه آزاد چابهار موجب توسعه استان و نهایتا جنوب شرق کشور خواهد شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، با اشاره به سفر رئیس جمهور در فروردین ماه سال‌جاری به استان سیستان و بلوچستان و شهرستان چابهار، برای توسعه این منطقه مهم و کل استان گام‌های لازم را به حول و قوه الهی برخواهیم داشت، تاکید کرد: انشاء ا... شاهد تحولات خوبی در زمینه پتروشیمی و سایر صنایع در چابهار خواهیم بود.
وی همچنین از توجه، تاکید و پیگیری مهندس ترکان دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور از فعالیت‌های پتروشیمی که می بایست مطابق با استانداردها و همچنین کسب مجوزهای قانونی زیست‌محیطی باشد خبر داد و در ادامه بر لزوم تربیت نیروهای متخصص بومی در زمینه پتروشیمی در آینده ای نزدیک در دانشگاه های چابهار با همکاری سازمان های مرتبط تاکید کرد.
وی افزود: در صورت حمایت از منطقه آزاد چابهار و ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه این منطقه نه تنها شهر چابهار و استان سیستان و بلوچستان از این ره آورد بهره مند می شوند بلکه کشورهای افغانستان و آسیای میانه نیز می توانند ازمسیر شرق کشور به آبهای آزاد دسترسی داشته باشند.
مبارکی تصریح کرد: بی شک توسعه سواحل مکران نیازمند برنامه ریزی کلان دولتی و البته همت ملی است که منتج به توسعه می شود و همچنین سرعت بخشی در توسعه زیرساخت های ترانزیتی با توجه به اقیانوسی بودن این کریدور بین المللی، نقش بسیار مهمی می تواند در راستای دستیابی به اهداف اقتصادی کشور را داشته باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار