۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰

افزایش نظارت بر عملکرد تاسیسات گردشگری گیلان

در جلسه هم اندیشی معاونت گردشگری و تشکل های خصوصی صنعت گردشگری استان گیلان افزایش نظات بر نرخ گذاری و عملکرد تاسیسات گردشگری این استان مورد بررسی قرار گرفت.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۶۴۳
افزایش نظارت بر عملکرد تاسیسات گردشگری گیلان

به گزارش مانا، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در این نشست در خصوص اهمیت نقش آموزش در توسعه ی گردشگری گفت: بحث آموزش امروزه در تمامی صنایع دارای اهمیت بالایی است و در صنعت گردشگری نیز آموزش به عنوان یکی از ارکان اساسی این صنعت به شمار می رود.
حمیدر ضا آذرپورگفت: وجود مراکز علمی مرتبط با این حوزه و نیز سه آموزشگاه به عنوان متولیان امر آموزش در گردشگری استان از جمله قابلیت های آموزشی موجود در گردشگری گیلان دانست.
وی خاطر نشان کرد: تقویت بنیان علمی و عملی فعالین و شاغلین گردشگری موجب رشد کمی و کیفی خدمات قابل ارائه به گردشگران خواهد شد و بدون شک بخش خصوصی به خوبی به این امر واقف است که برای بهره وری بیشتر از بنگاه اقتصادی خود به آموزش نیازمند است.
معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان ضمن تاکید بر اهمیت موضوع استانداردسازی و دریافت گواهی نامه کیفیت بر نقش کمیته نظارت در جلو گیری از تخلفات و کیفیت و تنوع خدمات گردشگری را مطرح کرد و یکی از فاکتورهای موفقیت در امر بازاریابی گردشگری را ارایه  خدمات و محصولات استاندارد از سوی تاسیسات گردشگری عنوان کرد.
در ادامه جلسه مهرور اصل رییس جامعه هتل داران درخواست خود را در زمینه ی تنوع در آموزش مطرح کرد و گفت: برای ارتقا کیفیت سطح آموزش، آموزشگاهها و موسسات گردشگری باید پیش از برگزاری دوره های آموزش از تشکل های گردشگری نیاز سنجی به عمل آورند و موضوعات و مطالب باید بصورت عملی نیز آموزش داده شوند و نباید فقط به بحث تئوری اکتفا کنیم.
محمدجعفر تحویلداری رییس جامعه سفره خانه های سنتی و بین راهی در این جلسه گفت: باید انگیزه های آموزشی مدیران و کارکنان و تاسیسات گردشگری را بالا برد .
محسن قمی رییس کانون مجتمع های اقامتی و پذیرایی استان نیز در خصوص اهمیت آموزش در صنعت گردشگری گفت: اگر موضوع آموزش در صنعت گردشگری جدی گرفته شود و همکاری و تعامل بین تشکلها و موسسات گردشگری در سالهای آتی شاهد نتایج بسیار خوبی خواهیم بود.
یعقوب شبستانی نایب رییس کانون مجتمع های اقامتی و پذیرایی گفت: خواستار برگزاری دوره های آموزشی مجازی برای شاغلین و فعالان این صنعت شد و افزود: دوره های آموزشی باید در مراحل مختلف برنامه ریزی و اجرایی شود.
لازم به ذکر است، استان گیلان با دارا بودن سواحل زیبای دریای خزر و نیز تالاب بین المللی انزلی یکی از مقاصد اصلی گردشگران به خصوص در فصل تابستان است.
بنابراین حضور موج عظیم گردشگر در گیلان، عزم بیشتر مسئولان برای خدمات رسانی مطلوب تر به آنها را می طلبد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار