۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸

ترکیه در گردشگری دریایی گلستان سرمایه گذاری می کند

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از سرمایه گذاری 200 میلیون دلاری سرمایه گذاران ترکیه ای در بخش گردشگری دریایی گلستان خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۵۹۳
 ترکیه در گردشگری دریایی گلستان سرمایه گذاری می کند
قربان عباسی در گفتگو با خبرنگار مانا تصریح کرد: استان گلستان با دارابودن سواحل زیبا و خلیج آرام گرگان دارای از پتانسیل بالایی در بخش توسعه گردشگری دریایی برخوردار است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در ادامه به ورود سرمایه گذاران ترک در توسعه گردشگری دریایی استان گلستان اشاره کرد.
وی تصریح کرد: این سرمایه گذاران بخش خصوصی با سرمایه گذاری 200 میلیون دلاری مجموعه گردشگری ساحلی و دریایی را در بندر ترکمن ایجاد خواهند کرد.
عباسی تاکید کرد: ساخت فرودگاه در بندر ترکمن، ساخت 50 ویلا، کلوپ ورزشهای آبی، هتل و رستوران از جمله برنامه های در نظر گرفته شده در پروژه این سرمایه گذاران خارجی است.
وی اظهار داشت: طرح مطالعاتی به منظور ایجاد این مجموعه گردشگری ساحلی و دریایی توسط گروه مهندسین مشاور برای سرمایه گذاران ترکیه تهیه شده است.
این مقام مسئول در استان گلستان یادآور شد: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته به زودی عملیات اجرایی ساخت تاسیسات و امکانات گردشگری در نظر گرفته شده در ساحل بندر ترکمن توسط این گروه سرمایه گذارخارجی آغاز خواهد شد.
عباسی عنوان کرد: بدون شک پس از اتمام این پروژه در بندر ترکمن، توریسم دریایی نه تنها در استان گلستان بلکه در شمال کشور متحول خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: البته طی سال های اخیر اقدامات بسیار موثری در راستای توسعه گردشگری دریایی گلستان با همکاری مشترک اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان و فرمانداران و شهرداران شهرستان های ساحلی صورت گرفته است.
این مقام مسئول در استان گلستان خاطرنشان کرد: بندر ترکمن، بندر گز، سواحل گمیشان و نوکنده قابلیت بالایی در جذب گردشگران دارند.
به گفته وی، در چند سال گذشته با تخصیص اعتبارات ویژه، زیرساختها و امکانات اولیه گردشگری در این بنادر و سواحل ایجاد شده است.
عباسی تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری از تمام سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی علاقمند در بخش گردشگری دعوت می کند و تسهیلات لازم را برای اجرایی شدن پروژه ها در اختیار آنها قرار خواهد داد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار