۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱

الحاق 12 کشتی LPG به ناوگان دریایی کشور

مشاور وزیر نفت در امور راهبردی از خرید ١٢ فروند کشتی حمل گاز مایع (ال پی جی ) از ابتدای دولت یازدهم و کاهش محدودیت حمل و صادرات آن خبر داد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۸۵۵۴
الحاق 12 کشتی LPG  به ناوگان دریایی کشوربه گزارش مانا محمد سوری، در گفتگو با شانا با اشاره به خرید کشتی حمل گاز مایع گفت: در سالهای گذشته بدلیل کمبود کشتی نمی توانستیم بخشی از محصولات پتروشیمی و ال پی جی را صادر کنیم، اما در یک سال اخیر با خرید ١٢ فروند کشتی و پیوستن آن به ناوگان دریایی کشور، امکان صادرات این محصولات میسر شد.
وی با بیان اینکه پیش از خرید این کشتی ها کمتر از هشت فروند کشتی برای حمل و نقل ال پی جی و محصولات پتروشیمی وجود داشت، افزود: با اضافه شدن ١٢ کشتی یاد شده امیدواریم صادرات این محصولات افزایش پیدا کند، اگرچه در این زمینه همچنان کمبودهای وجود دارد.
مشاور وزیر نفت در امور راهبردی وزارت نفت درباره اینکه این تعداد کشتی توسط چه بخشی خریداری شده، گفت: اکثر این کشتی‌های حمل گازمایع توسط بخش خصوصی خریداری شده است.
وی افزود: با ورود این تعداد کشتی چندین هزار تنی حمل گاز مایع، محدودیت‌های صادرات و حمل و نقل دریایی گاز مایع به حداقل رسیده است.
ال.پی.جی یکی از محصولات جانبی صنعت نفت و شامل پروپان، پروپیلن، بوتان و بوتیلن در نسبت های مختلف است. قسمت عمده ال.پی.جی از پروپان و بوتان با نسبتی تقریبا مساوی ترکیب شده است. در کشورهایی که نفت برداشت شده با مقدار قابل توجهی گاز همراه است، تولید ال.پی.جی از این گازها کاملاً به صرفه است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار