۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱

اتمام لایروبی بندرگاه هرمز ؛ پایان امسال

معاون مهندسی عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: با اتمام عملیات لایروبی بندرگاه جزیره هرمز امکان پهلوگیری ایمن شناورهای باری بزرگ و لندینگ کرافت ها در این بندرگاه فراهم می شود.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۸۵۳۱
اتمام لایروبی بندرگاه هرمز ؛ پایان امسالبه گزارش مانا "عباس کمالی" با بیان اینکه پروژه لایروبی حوضچه بندرگاه هرمز از ابتدای اردیبهشت سال جاری کلید خورده است، افزود: این عملیات در پاییز سال جاری به پایان می رسد.
وی در این رابطه ادامه داد: تاکنون 52 هزار متر مکعب لایروبی حوضچه در بندرگاه جزیره هرمز انجام شده است.
معاون مهندسی عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان مجموع حجم عملیات لایروبی حوضچه این بندرگاه را 250 هزار متر مکعب اعلام کرد و افزود: با بهره برداری از این پروژه، عمق آبخور اسکله های بندر هرمز به 5 متر افزایش می یابد.
وی گفت: با پایان این پروژه علاوه بر شناورهای مسافری و صیادی، شناورهای باری و لندینگ کرافت نیز می توانند به صورت ایمن در این بندر پهلو بگیرند.
معاون مهندسی عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان هدف از اجرای این طرح را ایمن سازی سفرهای دریایی و تحول اقتصادی و گردشگری جزیره هرمز عنوان کرد.
یادآور می شود، جزیره هرمز در بین تمام جزایر خلیج فارس، یک منطقه جغرافیای کم نظیر است، این جزیره به عنوان یکتاترین گنبد نمکی جهان و برخورداری از بالغ بر 70 طیف رنگی خاک، به جزیره رنگین کمانی خلیج فارس شهره شده و هرساله به ویژه در فصل زمستان و تعطیلات نوروزی، هزاران نفر از علاقمندان به گردشگری دریایی و طبیعت بکر خلیج فارس را به سوی خود جذب می کند.
در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و برنامه های دولت مبنی بر توسعه و آبادانی جزایر خلیج فارس از جمله رفع مشکلات ساکنان جزیره رنگین کمانی هرمز، طرح جامع ساماندهی بندرگاه این جزیره از سال های گذشته در دستور کار اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان قرار گرفته است.
با تکمیل بندر چند منظوره هرمز شرایط بسیار مناسبی برای تردد شناورهای بزرگ و استاندارد فراهم شده و مدتهاست که این شناورها به شکل منظم گردشگران را به صورت ایمن از بندرعباس به جزیره هرمز ترابری می کنند.
بر اساس این گزارش، طراحی و ساخت 6 پست اسکله، احداث سایبان و سردرب ورودی، اجرای محوطه سازی اطراف ترمینال مسافری و ساختمان برج کنترل، الحاق 3 فروند شناور مسافری از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی، تعمیرات اساسی ترمینال مسافری و شروع عملیات اجرایی لایروبی حوضچه را می توان از مهم ترین اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه زیرساخت ها و روساخت های بندرگاه هرمز برشمرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار