۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲

رونق گردشگری در تالاب بین المللی آلماگل

مدیر اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از رونق گردشگری در تالاب بین المللی آلماگل خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۴۹۷
رونق گردشگری در تالاب بین المللی آلماگل

قربان عباسی، در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در راستای ایجاد امکانات لازم برای حضور گردشگران در تالاب بین امللی آلماگل سال گذشته مجتمع خدمات گردشگری در آق قلا که در نزدکی این تالاب واقع است، به بهره برداری رسید.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ادامه داد:این مجتمع خدمات گردشگری شامل نمازخانه،سرویس بهداشتی و فروشگاه مواد غذایی است.
این مقام مسئول در استان گلستان ،خاطرنشان کرد:به منظور ساخت این مجتمع خدماتی توریستی،100 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه ساخت این مجتمع باعث رونق هر چه بیشتر گردشگری در تالاب بین المللی آلما گل شده است، اظها داشت: از انجا که این تالاب بر سر راه ترانزیت واقع شده است، گردشگران خارجی نیز از آن دیدن می کنند و همین امر باعث رونق بیش از پیش آن شده است.
عباسی در ادامه تصریح کرد: تالاب بین المللی آلماگل در سفر هیات دولت به استان به عنوان منطقه نمونه گردشگری معرفی شده است که در راستای تبدیل آن به منطقه نمونه گردشگری تا کنون بیش از یک میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.
عباسی یادآور شد:با این میزان اعتبار زیرساختهای اولیه از جمله آب ،برق و جاده دسترسی در محوطه این تالاب ایجاد شده است.
به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، ساخت آلاچیق و کمپینگ از جمله امکاناتی خواهد بود که در محوطه تالاب بین المللی آلماگل ایجاد خواهد شد.
عباسی،تاکید کرد: تالابهای بین المللی آجی گل و آلاگل نیز در فاصله کمی از تالاب آلماگل واقع شده اند و گردشگران و طبیعتگردانی که از آلماگل دیدن می کنند می توانند با طی مسافتی کم از دو تالاب مهم دیگر استان نیز دیدن کنند.
این مقام مسئول در اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان اظهار داشت: تالاب آلماگل در زبان محلی به معنی دریاچه سیب است که با مساحت 210 هکتار و حجم آب 5 میلیون متر مکعب، در شمال تالاب آجی گل قرار دارد.
وی گفت:تالاب بین المللی آلماگل با عمق متوسط 2 متر و عمق حداکثری 4 متر، یکی از منحصر به فردترین تالابهای خاورمیانه محسوب می شود.
وی با بیان اینکه این تالاب زیستگاه مناسبی برای زمستان گذرانی انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی است،تصریح کرد:همچنین در این تالاب سه گونه ماهی شامل کلمه ،سیاه ماهی و یرنوس که جزو گو نه های بومی محسوب می شوند،زیست می کنند.
مدیرکل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، یادآور شد:همچنین این تالاب دارای پوشش گیاهی منحصر به فردی در کشور است.
وی اظهار امیدواری کرد:با امکانات گردشگری ایجاد شده در این منطقه ،شاهد ورود گردشگران و طبیعتگردان بیشتر به تالابهای استان باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار