۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴
ظرف 3 ماه آینده صورت می گیرد:

آرم "الله" ؛طرح ساخت اسکله تفریحی ابوموسی

عملیات احداث اسکله تفریحی جزیره ابوموسی با طرح آرم "الله" با صرف هزینه 25 میلیارد ریال، ظرف سه ماه آینده از سر گرفته خواهد شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۴۹۰
آرم "الله" ؛طرح ساخت اسکله تفریحی ابوموسی

عباس نوروزی، مدیر کل اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت:به منظور احداث اسکله تفریحی درجزیره ابوموسی،سال گذشته 25 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی اختصاص یافته بود.
وی افزود: اما به دلیل برخی مشکلات از جمله نیاز به صدور مجوز از سوی سازمان حفاظت محیط زیست و نیز اخذ مجوزهای لازم به حمل مصالح مورد نیاز، عملیات ساخت این اسکله در سال گذشته انجام نشد.
نوروزی ادامه داد: در حال حاضر مجوزهای لازم برای شروع ساخت اسکله تفریحی ابوموسی اخذ شده و ظرف سه ماه آینده عملیات اجرایی پروژه آغاز خواهد شد.
وی یادآور شد: 25 میلیارد ریال اعتباری که در سال گذشته برای این پروژه تخصیص یافته بود، امسال برای آغاز عملیات اجرایی ساخت اسکله هزینه خواهد شد.
به گفته این مقام مسئول در استان هرمزگان،طرح مطالعاتی ساخت اسکله تفریحی جزیره ابوموسی از سال گذشته آغاز شده بود.
وی با اشاره به اینکه بر اساس طرح مطالعاتی اسکله تفریحی ابوموسی به شکل آرم "الله" ساخته خواهد شد گفت: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته فاز نخست این پروژه که شامل ساخت یک پرانتز از این آرم است، تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.
نوروزی، خاطرنشان کرد:طبق برآوردهای صورت گرفته ساخت اسکله تفریحی در مجموع به 120 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که قرار است این مبلغ هر ساله توسط دولت تامین شود.
وی تصریح کرد:متولی ساخت اسکله تفریحی جزیره ابوموسی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری است که اعتبارات آن از محل این سازمان تامین می شود.
رئیس اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان،یادآور شد: با ساخت اسکله تفریحی در جزیره ابوموسی یکی از مهمترین زیرساختهای لازم برای توسعه صنعت گردشگری در این جزیره فراهم خواهد شد.
به گفته این مقام مسئول در استان هرمزگان ،با تخصیص اعتبارات بیشت ،زمان کمتری برای ساخت این اسکله تفریحی صرف خواهد شد.
رئیس اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان،یادآور شد: پس از ساخت اسکله تفریحی امیدواریم اعتباراتی جهت ایجاد سایر امکانات گردشگری در جزیره ابوموسی تخصیص یابد.
وی بر لزوم سرعت بخشیدن به توسعه امکانات گردشگری در جزیره ابوموسی تاکید کرد و گفت:توسعه تورهای گردشگری دریایی در جزایر جنوبی خلیج فارس به خصوص جزیره ابوموسی تاکیدی بیشتر بر حاکمیت ایران بر این جزایر خواهد بود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار