۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲

کشش خط لوله فاز 22 پارس جنوبی از دریا به خشکی انجام شد

عملیات کشش خط لوله از دریا به خشکی (شورپول) فاز ۲۲ میدان گازی پارس جنوبی با بهره‌ گیری از شناور ویژه شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران (IOEC) با موفقیت انجام شد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۴۸۴۳۵
کشش خط لوله فاز 22 پارس جنوبی از دریا به خشکی انجام شدبه گزارش مانا در مناطق نفتخیز جنوب عملیات کشش خط لوله فاز ۲۲ به طول افزون بر ٨٦٠ متر چهارم تا ششم تیرماه با استفاده از شناور سی‌ مستر، صورت گرفت و متعاقب آن کشش خط لوله فاز ٢٣ کلید خورد.
مدیر شرکت ترانشه پارس تتیس از شرکتهای اقماری IOEC با بیان این که طول خط لوله شورپول در فاز ۲۳ نیز همانند فاز ۲۲ بیش از ۸۶۰ متر است، گفت: عملیات کشش این خط از روز دوشنبه نهم تیرماه آغاز شد و هم اکنون در مرحله پایان کار قرار دارد.
سعید صدرزاده افزود: با پایان عملیات اجرایی کشش خطوط لوله فازهای ٢٢ و ٢٣ لوله گذاری خط لوله ۱۱۳ کیلومتری فاز ۲۲، آغاز خواهد شد.
پروژه فازهای ۲۲ تا ۲۴ میدان گازی پارس جنوبی با وجود سه فاز ولی از دو خط لوله برخوردار هستند که هر یک از آنها شامل دو رشته ۳۲ و ۴ اینچ است.
طرح توسعه فازهای سه گانه ۲۲،۲۳ و ۲۴ توسعه میدان پارس‌ جنوبی با استفاده از توانمندیهای پیمانکاران و سازندگان داخلی در حال اجراست.
تولید روزانه ۶/۵۶ میلیون متر مکعب گاز ترش،‌ ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی، دو هزار و ٨٧٠ تن گاز مایع ال پی جی (پروپان و بوتان)، دو هزار و ٧٤٠ تن اتان و ۴۰۰ تن گوگرد از اهداف اصلی توسعه این فازهاست.
ارسال نظرات
آخرین اخبار