۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵

دعوت اداره میراث از سرمایه گذاران بخش خصوصی

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران از حضور فعال سرمایه گذاران بخش خصوصی در بخش توسعه و ایجاد مجتمع های گردشگری ساحلی و دریایی در طول نوار ساحلی این استان خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۴۱۹
دعوت اداره میراث از سرمایه گذاران بخش خصوصی

دلاور بزرگ نیا، رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: استان مازندران به عنوان یکی از پرمقصدترین مسیرهای گردشگری کشور مطرح است و همواره در کل سال گردشگران زیادی به این استان سفر می کنند.
وی افزود:بنابراین برای جلب رضایت گردشگران لازم است امکانات گردشگری استان توسعه یابد تا علاوه بر رونق استان شاهد رشد چشمگیری گردشگری داخلی و خارجی کشور نیز باشیم.
وی گفت: با توجه به اینکه اکثر گردشگران ورودی به استان تمایل دارند به سمت دریا حرکت و اوقات سفر خود را در کنار دریا سپری کنند، لذا ایجاد امکانات گردشگری در طول سواحل از اولویت ویژه ای برخوردار است.
این مقام مسئول در استان مازندران اظهار داشت: به منظور ایجاد امکانات گردشگری در طول سواحل از تمام سرمایه گذاران بخش خصوصی علاقه مند در حوزه گردشگری دعوت به عمل آمده است.
وی با اشاره به وجود مناطق نمونه گردشگری ساحلی در طول نوار دریای مازندران خاطرنشان کرد: به منظور ایجاد مناطق نمونه گردشگری ساحلی زیرساختهای گردشگری توسط اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در این مناطق ایجاد می شود.
بزرگ نیا ادامه داد: پس از تکمیل زیرساختهای اولیه که شامل آب،برق،راه دسترسی و ... است، مناطق نمونه گردشگری ساحلی به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار می شوند.
وی تاکید کرد: به سرمایه گذاران بخش خصوصی از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان تسهیلات اعطا می شود.
مدیرکل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران، یادآور شد: علاوه بر پروژه های مناطق نمونه گردشگری ساحلی، سرمایه گذاران می توانند برای ساخت سایر امکانات گردشگری در طول سواحل اقدام کنند.
وی عنوان کرد: ساخت اسکله تفریحی، راه اندازی کلوپ ورزش های دریایی، رستوران ساحلی و هتل دریایی از جمله دیگر پروژه هایی محسوب می شوند که سرمایه گذاران بخش خصوصی می توانند نسبت به انجام آن اقدام کنند.
بزرگ نیا، تاکید کرد: اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران برای پیشبرد هر چه سریعتر پروژه های گردشگری و حمایت سرمایه گذار، با اداره بنادر و دریانوردی مازندران هماهنگی های لازم را انجام می دهد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران همچنین در پایان به انجام چند پروژه گردشگری توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی در طول سواحل شهرستان های چالوس،تنکابن،نوشهر و کلارآباد اشاره کرد و گفت: هم اکنون تعداد زیادی هتل نیز در طول سواحل استان توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی در دست ساخت است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار