۱۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴

گسترش روابط دریایی میان ژاپن و كره شمالی

پیونگ یانگ و توكیو بر اساس توافقات انجام شده برای همكاری‌های دوجانبه، روابط خود را گسترش می‌دهند.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۸۴۰۵
گسترش روابط دریایی میان ژاپن و كره شمالیبه گزارش مانا، پیونگ یانگ بر اساس توافق مذكور متعهد شده است سرگذشت 12 ژاپنی ربوده شده توسط مأموران دولتی كره‌شمالی در دهه‌های 1970 و 1980 را مشخص كند. در عوض "شینزو آبه" نخست وزیر ژاپن، اکثر تحریم‌ها علیه كره‌شمالی را مورد ملاحظه مجدد قرار خواهد داد كه منجر به مسكوت ماندن تمام روابط تجاری با این كشوراز سال 2010 شده است.
بر اساس این گزارش هنوز از میزان همكاری كره‌شمالی در موضوع مفقود شدن ژاپنیها اطلاعی در دست نیست.
گفتنی است موضوع  مخاصمه دو کشور ، افكار عمومی ژاپن را بیش از موضوع هسته‌ای كره‌شمالی به خود مشغول كرده است و این در حالیست كه افكار عمومی در كره‌شمالی كاملاً بر علیه ژاپن است.
طی ملاقات و مذاکره نمایندگان دو کشور در چین ، طرف ژاپنی تصمیم خود را در خصوص تحریم‌ها اعلام خواهد كرد.
گفتنی است در این میان كشتی Mangyongbong-92 متعلق به کره شمالی با طول بیش از یك زمین فوتبال، كه مظهر تبادل كالا و مسافر بین دو كشور بود، دوباره در آب‌های بندر Wonsqn كه محل این تبادلات بود پدیدار شده است كه خود نشانگر تمایل پیونگ یانگ برای گسترش تبادلات تجاری در این بندر با ژاپن است. این در حالیست كه مقامات كره‌شمالی توضیحاتی در مورد حضور مجدد این كشتی نداده‌اند.
گفته می‌شود قبل از توقف كشتی در سال 2006، محمولات به ارزش صدها میلیون دلار از طرف ژاپنی ها توسط این كشتی به دوستان و اقوام خود در كره‌شمالی می‌رسید.
از سوی دیگر ژاپن، حجم معاملات دوطرفه بین توكیو و پیونگ یانگ را معادل 30 میلیارد دلار در سال 2003 اعلام كرده است.
لازم به ذکر است از زمان تحریم‌ها در سال 2006، Mangyongbong-92 تنها برای جابجایی توریستها از مرز شمالی کره شمالی با چین به ساحل جنوبی Mount Kumgang استفاده می‌شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار