۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶

کشتیرانی کره ای مقصر شناخته شد

غرق كشتی مسافربری اخیر كره‌ای، تنها یكی از پنج حادثه اتفاق افتاده برای شركت كشتیرانی Chonghaejin بین سال‌های 2003 تا 2013 است.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۸۳۵۹
کشتیرانی کره ای مقصر شناخته شدبه گزارش مانا، درست در جایی كه كشتی مسافربری Sewolمتعلق به کشتیرانی Chonghaejin غرق و 300 نفر جان خود را از دست دارند، 11 سال پیش كشتی دیگری متعلق به همین كشتیرانی ، بر اثر برخورد با یك نفت‌كش دچار حادثه شد. حادثه زمانی اتفاق افتاد كه كاپیتان كشتی به منظور كاهش 7 مایلی مسیر مسافرت، راه دریایی نامناسبی را انتخاب كرد.
این حادثه به همراه پنج مورد دیگر باعث شد تا در پی تحقیقات پلیس و دولت كره ، دریانوردان شركت كشتیرانی Chonghaejin به دلیل رعایت نكردن اصول ایمنی متهم قلمداد شوند.
لازم به ذکر است هیچكدام از پنج حادثه قبلی منجر به مرگ نشده بوده است اما به اعتقاد صاحبنظران چنین حوادثی در این كشتیرانی، برای ابطال مجوزهای این كشتیرانی كافی بوده است كه این مورد هرگز اتفاق نیفتاد و در عوض سازمان كشتیرانی كره به تذكرات شفاهی به كاپیتانها و شركت و مبلغ 7400 دلار به این كشتیرانی بسنده كرد.
این در حالیست كه Chonghaejn مجوز اضافه كردن كشتی Sewol را به ناوگان خود دریافت كرد.
بر اساس این گزارش شركت Chonghaejin، بین سال‌های 2009 تا 2013، 10 درصد حوادث دریایی كره را به خود اختصاص داده است.
گفتنی است كشتیرانی مذكور، امتیاز انحصاری كار در بلندترین خط جنوبی درون مرزی كره بین Incheon و Jeju را داشته است و به عقیده Kwon، یكی از مقامات سازمان دریانوردی كره، لغو امتیاز کاراین کشتیرانی منجر بروز مشكلات برای شهروندان این و جزیره می‌شد و سازمان مذكور به جریمه كشتیرانی بسنده كرده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار