۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
پیش بینی می شود:

صادرات 90 درصد میگوی پرورشی در سال جاری

رئیس انجمن تولید کنندگان میگوی ایران از پیش بینی صادرات حداقل 90 درصد میگوی تولید شده کشور در سال جاری خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۱۷۸
صادرات 90 درصد میگوی پرورشی در سال جاریعلی اکبر خدایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: سال گذشته 11 هزار و 800 تن میگوی پرورشی یعنی بیش از 95 درصد میگوی تولیدی به سایر کشورها صادر شد.
وی با بیان اینکه در آمد ارزی حاصل از صادرات میگو در سال گذشته به 60 میلیون دلار رسید خاطرنشان کرد: این در حالی است که این میزان در سال ماقبل آن 20 میلیون دلار بوده است.
خدایی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود امسال حداقل 17 هزار تن میگو در مزارع پرورشی کشور تولید شود، تصریح کرد: بنابراین پیش بینی می شود درآمد ارزی حاصل از صادات میگو در سال 93 نیز در مقایسه با سال گذشته رشد چشمگیری داشته باشد.
به گفته رئیس انجمن تولید کنندگان میگوی ایران، امسال نیز بیش از 90 درصد میگوی پرورشی به سایر کشورها صادر خواهد شد.
وی دلیل این امر را کاهش تقاضای مصرف داخلی به علت افزایش قیمت عنوان کرد و گفت: این موضوع باعث می شود بخش زیادی از میگوی پرورشی صادر شود.
این مقام مسئول در انجمن تولیدکنندگان میگوی ایران، یادآور شد: بیشتر میگوی پرورشی ایران به کشورهای اروپایی و جنوب شرق آسیا صادر می شود.
وی تاکید کرد: کاهش تولید میگو در سایر کشورها باعث شده که بازارهای هدف برای صادرات میگوی ایران بسیار پررونق شود.
خدایی ، تاکید کرد: در حال حاضر به دلیل اینکه تولید میگو در کشورهای شرق آسیا با مشکل مواجه شده، تقاضای زیادی برای واردات میگوی ایرانی به این کشورها وجود دارد بنابراین باید بتوانیم تولید را بیش از پیش افزایش دهیم .
به گفته وی، کشورهای ویتنام،چین و کره جنوبی بازارهای جدیدی هستند که به روی میگوی پرورشی ایران باز شده اند.
مسئول انجمن تولیدکنندگان میگوی ایران، اظهار داشت: اسپانیا، مصر و امارات نیز از دیگر کشورهایی هستند که بخش عمده ای از میگوی ایران به آنجا صادر می شود.
وی دلیل افزایش تولید امسال نسبت به سال گذشته را کمک دولت به پرورش دهندگان بدهکار به بانک ها عنوان کرد و گفت: با حمایت دولت پرورش دهندگان توانستند برای پرداخت بدهی های معوقه خود به بانک مهلت گیرند و با افزایش نقدینی توانستند به تولید بیشتری بپردازند.
به گفته خدایی، صادرات میگو طی سالهای اخیر ارزآوری قابل قبولی را برای کشور به همراه داشته است که اگر دولت حمایت خود را از صنعت پرورش میگو ادامه دهد بدون شک تمام ظرفیت های پرورش میگو وارد چرخه تولید می شوند و ما شاهد رونق چشمگیر این صنعت در کشور خواهیم بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار