۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰

95 شناور غیر ایمن از چرخه خدمات خارج شد

معاون توسعه و تجهیز سازمان بنادر و دریانوردی کشوراز سرمایه گذاری هفت هزارو500 میلیارد ریال اعتباردر بخش ناوگان مسافری و خدماتی در سال گذشته خبر داد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۲۴۴۸
95 شناور غیر ایمن از چرخه خدمات خارج شدبه گزارش مانا علیرضا کبریایی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید اداره بنادر و دریانرودی بوشهربا بیان این مطلب افزود: در بخش ناوگان مسافری در چند سال گذشته با توجه به حمایت هایی سازمان بنادر و دریانوردی 95 فروند شناور غیر ایمن از چرخه خدمات خارج شد و معادل آن صندلی جدید توسط شناورهای مدرن و استاندارد اضافه شد.
وی گفت : در این خصوص از محل وجوه اداره شده هفت هزارو500 میلیارد ریال اعتبار در بخش ناوگان مسافری و خدماتی سرمایه گذاری شد.
معاون توسعه و تجهیز سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: پنج هزارو 500 میلیارد ریال از این اعتبارات از طریق وام بانکی با نرخ بهره کم و مابقی نیز از آورده سرمایه گذاران تامین شده است.
کبریایی گفت: استان بوشهر با توجه به حجم بالای سرمایه گذاری که در سواحل آن انجام شده است برای کشور و سازمان بنادر ازاهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی اظهارکرد: با وجود این که سواحل بوشهر16 درصد از سواحل کشور را تشکیل می دهند 25 درصد از مجوزهای فعالیت های دریایی و تاسیسات بندری کشور را به خود اختصاص داده است.
کبریایی افزود: این حجم مجوز نشان دهنده فراهم بودن انگیزه برای سرمایه گذاری در این بخش در استان بوشهر است.
وی یادآورشد: در پنج سال اخیر حدود160 میلیون دلار تجهیزات برای استان بوشهر تامین شده است و طرح توسعه ای بندر بوشهر نیز 110 میلیون دلار هزینه دربرداشته است.
معاون توسعه و تجهیز سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: از مجموع موج شکن های سواحل کشور10 موج شکن مربوط به استان بوشهر است.
کبریایی اضافه کرد: سازمان بنادر و دریا نوردی آمادگی دارد در صورت تمایل بخش خصوصی به ساخت این موج شکن ها، این پروژه ها به این بخش واگذار کند.
وی با اشاره به این که توسعه بندر بوشهر نباید فقط محدود به شهربوشهر شود افزود: برای جزیره نگین نیز برنامه ریزی خوبی اجرا شده است و این جزیره با همکاری بخش خصوصی ساماندهی خواهد شد.
کبریایی بیان کرد: ظرفیت کنونی بندر بوشهرهشت میلیون تن است که هم اکنون از همه ظرفیت تاسیسات آن استفاده می شود.
در این مراسم ازتلاش های فتح الله خوشبختی تقدیر و محمد راستاد به عنوان مدیرکل جدید اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر معرفی شد.
برچسب ها: بندر بوشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار