۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۷

توقیف هفت شناور عربستانی متجاوز به آب‌های لاوان

فرمانده پلیس دریابانی هرمزگان از توقیف هفت فروند شناور صیادی عربستانی و یک فروند شناور متجاوز عمانی به آب‌های ایران طی یک ماهه اخیر خبر داد و گفت: پدیده سفر قاچاقی ایرانی‌ها به کشورهای عربی برای کار از طریق دریا به صفر رسیده است.
نویسنده: آتوسا اميری
کد خبر: ۴۲۳۷۲
توقیف هفت شناور عربستانی متجاوز به آب‌های لاوانبه گزارش مانا از بندرعباس، فرمانده پلیس دریابانی هرمزگان با اشاره به توقیف این شناورها اظهار داشت: تعداد 28 خدمه شناورهای عربستانی که برای صید غیرمجاز به آب‌های لاوان وارد شده بودند دستگیر شده و در اختیار مقامات مربوطه قرار دارند.

محمد ایزدی با بیان اینکه هر هفت شناور مذکور متعلق به عربستانی‌هاست، گفت: این در حالی است که خدمه این شناورها هندوستانی اما ساکن عربستان هستند.

فرمانده نیروی دریابانی هرمزگان همچنین در مورد شناور توقیف شده عمانی نیز افزود: این شناور نیز به هدف صید غیرمجاز به آب‌های استان وارد شده بود که در هنگام توقیف 150 کیلوگرم ماهی و آبزی حرام و 200 کیلوگرم ماهی حلال داشته است.

وی گفت: این شناور نیز سه خدمه داشته است که تماما هندی و ساکن کشور عمان هستند.

ایزدی با بیان اینکه در سال‌های اخیر نشست‌های مشترکی با مقامات پلیس اماراتی و دیگر کشورهای منطقه جنوب خلیج فارس برگزار می‌شود، اضافه کرد: یک پروتکل مرزی با کشورهای جنوبی خلیج فارس داریم که طی آن هر شناور غیرمجازی که در آب‌های کشورهای امضاکننده پروتکل دستگیر شد، توقیف شود.

وی خاطرنشان کرد: همکاری دوجانبه بین کشورها باعث کنترل بهتر مرزهای دریایی در حوزه خلیج فارس می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار