۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷

توقف فعالیت کارخانه تهیه پودر ماهی در قشم

به دستور دادستان قشم، فعالیت دو کارخانه پودر ماهی در جزیره قشم متوقف شد.
نویسنده: آتوسا اميری
کد خبر: ۴۲۳۶۰
 توقف فعالیت کارخانه تهیه پودر ماهی در قشمبه گزارش مانا رئیس محیط زیست شهرستان قشم دراین خصوص بیان کرد: این دو واحد، به دلیل عدم انجام تعهدات با دستور مرجع قضایی تعطیل شده‌اند.

رستمی با اشاره به اینکه این دو کارخانه پودر ماهی باید نصب دستگاه‌های بوسوز و بوگیر را عملی می‌کردند، خاطرنشان کرد: به استناد ماده 9 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست مصوب در 28 خرداد 53، اقدام به هر عملی که موجبات آلودگی محیط زیست اعم از هوا، آب و خاک را فراهم آورد، ممنوع است و مشمول اخذ خسارت زیست محیطی یا تعطیلی شرکت می‌شود.

وی تاکید کرد: موضوع عدم رعایت استانداردهای بهداشتی و زیست محیطی متأثر از فعالیت بعضی از شرکت‌های فرآوری ماهی که در ماه‌های اخیر باعث اعتراضات و گلایه‌هایی از طرف مردم شهر سوزا و روستاهای اطراف شده، با هدف اتخاذ راهکار مناسب و بهتر در نشست اخیر شورای اداری شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

این مسئول، به بازدید کارشناسان محیط زیست از سه شرکت در حال فعالیت فرآوری ماهی در منطقه سوزا اشاره و اضافه کرد: علی‌رغم عدم رعایت مسائل زیست محیطی که باعث متصاعد شدن بوی تعفن و نامطبوع در منطقه شده، دو شرکت«متو»و«صیاد قشم»، هیچ گونه اقدامی نسبت به بهسازی، خرید و نصب دستگاه‌های بوسوز و بوگیر به عمل نکرده‌اند که با دستور دادستان تا اطلاع ثانوی تعطیل شده‌اند.

این مقام مسئول در قشم با بیان اینکه شرکت فرآوری ماهی، فاصله قانونی را با محل سکونت مردم سوزا رعایت نکرده، یادآور شد: بوی کمی که از این کارخانه انتشار پیدا می‌کند به دلیل حجم بالای تحویل ماهی‌های ساردین و متو است.

وی تاکید کرد: این کارخانه‌ها هیچ گونه مجوزی از طرف سازمان محیط زیست ندارند.

به گزارش مانا پودر ماهی محصول جامد فرآوری شده است که از آبگیری، پختن، جداسازی، خشک کردن و آسیاب ماهی یا ضایعات آن به دست می آید.این محصول به عنوان منبع غنی پروتئین در تغذیه دام، طیور و آبزیان ، صنعت مرغداری ، مصرف خوراکی انسان ، مصارف دارویی و صنعت رنگ سازی کاربرد دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار