۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰

ناوگروه نداجا در راه مسقط

فرمانده نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران از حضور ناوگروه بیست و نهم نیروی دریایی ارتش در خلیج عدن و حرکت به سمت مسقط خبر داد.
نویسنده: آتوسا اميری
کد خبر: ۴۲۳۲۹
ناوگروه نداجا در راه مسقطبه گزارش مانا امیر دریادار حبیب الله سیاری در حاشیه مراسم رژه روز ارتش در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: این ناوگروه روز هشتم یا نهم اردیبهشت وارد آب های دریایی کشورمان می شود و همچنین ناوگروه سی ام ارتش دو روز قبل حرکت خود را آغاز کرد.

وی همچنین افزود: مراحل ساخت ناوشکن آموزشی خلیج فارس آغاز شده است. این ناوشکن توانایی نیروی دریایی را افزایش می دهد زیرا هم قادر است در عرصه آموزشی عمل کرده و هم می تواند ماموریت های ناوشکن را انجام دهد.

فرمانده نیروی دریای ارتش در ادامه گفت: دزدی دریایی همچنان ادامه دارد ولی ما با قدرت با آن مقابله می کنیم.

سیاری با بیان اینکه زیردریایی کلاس فاتح در سال جدید رونمایی می شود ، افزود: ناوشکن کلاس جماران در مدل های دو تا هفت نیز در حال تولید است.

وی درباره همکاری کشورهای حاشیه دریای خزر نیز گفت: ما با همه کشورهای حاشیه دریای خزر از جمله آذربایجان در ارتباط هستیم و معتقدیم اگر امنیت این منطقه برقرار نشود، ما نمی توانیم از منابع این دریا استفاده کنیم.

سیاری در پایان خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد قراردادی میان ایران و این کشورها بسته شود، این کار از طریق وزارت دفاع انجام خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار