۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴

آغاز صید صنعتی تابستانه از 15 اردیبهشت

صید صنعتی تابستانه از نیمه دوم اردیبهشت ماه در آبهای عمان با هفت فروند شناور صید صنعتی آغاز خواهد شد.
نویسنده: آتوسا اميری
کد خبر: ۴۲۲۹۳
آغاز صید صنعتی تابستانه از 15 اردیبهشتامان الله حیات داوودی،مدیر عامل کنسرسیوم صید صنعتی و عضو کمیته عالی آّبزیان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با مجوز سازمان شیلات ایران، صید صنعتی تابستانه با هفت فروند کشتی ،از تاریخ پانزدهم اریبهشت ماه در آبهای عمان آغاز خواهد شد.

وی افزود:بنا بر مجوز سازمان شیلات ایران ،کشتیهای صید صنعتی تا آخر شهریور ماه می توانند در آبهای دور به صید بپردازند.

حیات داوودی، ادامه داد:در سالهای گذشته 9 فروند کشتی صید صنعتی فعال بود اما امسال به دلیل تعمیر و نگهداری ،دو فروند کشتی به طور موقت از دور صید خارج شدند.

به گفته عضو کمیته عالی آبزیان،طی هر دوره صید 45 روزه، 150 تن انواع ماهیان توسط کشتی های صید صنعتی صید می شود.

مدیر عامل کنسرسیوم صید صنعتی و عضو کمیته عالی آبزیان،خاطرنشان کرد:ماهی مرکب ،ریبون و اسکویید از جمله ماهیانی محسوب می شوند که به میزان زیادی توسط کشتهای صید صنعتی،صید می شوند.

وی یادآور شد: در صید صنعتی از روش ترال برای صیادی استفاده می شود.

وی تصریح کرد:صادرات ماهیان صید صنعتی در سال گذشته به دلیل افزایش قیمت دلار از سودآوری قابل قبولی برخوردار بود.

حیات داوودی تاکید کرد: پیش یبنی می شود به دلیل افزایش قیمت دلار، درآمد حاصل از صادرات در سال 93 به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

وی یکی از مهمترین مشکلات پیش روی صید صنعتی را افزایش قیمت سوخت عنوان کرد و گفت:با کاهش سهمیه سوخت کشتی های صیادی،صیادان مجبور به استفاده از سوختهای آزاد با قیمتهای بسیار بالایی هستند.

مدیر عامل کنسرسیوم صید صنعتی و عضو کمیته عالی آبزیان،تاکید کرد:پیش از این هر کشتی برای 45 روز،دو میلیون و 900 هزار تومان برای دریافت سوخت پرداخت می کرد اما در حا ل حاضر این رقم به 71 میلیون تومان افزایش یافته است.

وی گفت:در صورتی که وضعیت کاهش سهمیه و افزایش قیمت سوخت دریافتی ادامه یابد بدون شک موجودیت صید صنعتی زیرسئوال خواهد رفت.

عضو کمیته عالی آبزیان،تصریح کرد:به منظور رفع این مشکل ،جلساتی با رئیس سازمان شیلات ایران برگزار شده است که امیدواریم نتایج آن موثر واقع شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار