۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶

کمبود نقدینگی در بخش تولید آبزیان کشور

عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران از کمبود نقدینگی در بخش تولید آبزیان کشور به دلیل عدم همکاری بانکها در پرداخت وام و تسهیلات خبر داد.
نویسنده: آتوسا اميری
کد خبر: ۴۲۲۹۰
 کمبود نقدینگی در بخش تولید آبزیان کشورهادی سنگانیان، در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات پیش روی تولید کنندگان در حال حاضر بحث اعتبارات و نقدینگی است.

وی افزود: هم اکنون بانکها به تولید کنندگان وام نمی دهند و همین امر باعث شده تا بخش خصوصی به شدت با کمبود نقدینگی مواجه شود.

وی با اشاه به اینکه تولید نیازمند در اختیار داشتن نقدینگی است، اظهار داشت:همین موضوع سبب شده است تا تولید آبزیان در سطح کشور کاهش یابد.

سنگانیان خاطرنشان کرد: ظرفیت برای تولید چند برابری انواع آبزیان در کشور در مقایسه با تولید فعلی وجود دارد که تحقق آن نیازمند داشتن اعتبارات کافی از سوی بخش خصوصی تولید کننده است.

وی ادامه داد: همانگونه که پیشتر نیز اعلام کردیم، صادرات آبزیان طی سال 92 با 300 میلیون دلار درآمد ارزی برای کشور همراه بوده است و این در حالی است که سال 91، 260 میلیون دلار درآمد ارزی حاصل از صادرات آبزیان به دست آمده بود.

عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران، دلیل افزایش صادرات آبزیان طی سال جاری را در مقایسه با سال گذشته، افزایش تولید و پرورش میگو و ماهیان گرمابی عنوان کرد.

وی، خاطرنشان کرد: در صورتی که نقدینگی بین تولید کنندگان افزایش یابد، بدون شک طی سال جاری شاهد افزایش چشمگیر صادرات خواهیم بود.

سنگانیان تاکید کرد: امیدوایم به زودی شاهد همکاری بیشتر بانک های دولتی با تولیدکنندگان بخش آّبزیان باشیم.

وی،تصریح کرد:صادرات انواع ماهیان غیرماکول شامل ماهی مرکب،اسکویید و ریبون که معمولاً از صید صنعتی به دست می آیند،بخشی زیادی از صادرات آّبزیان کشور را به خود اختصاص می دهند.

عضور هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان یادآور شد: مابقی صادرات آبزیان به صادرات میگو و برخی از گونه ماهیان پرورشی اختصاص دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار