۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱

تشکی‌ل زنجی‌ره انسانی‌ در سواحل خلی‌ج فارس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان از تشکیل زنجیره انسانی از جاسک تا پارسیان توسط دانش آموزان در روز ملی خلیج فارس خبر داد.
نویسنده: آتوسا اميری
کد خبر: ۴۲۲۷۵
تشکی‌ل زنجی‌ره انسانی‌ در سواحل خلی‌ج فارسبه گزارش مانا حجت الاسلام حسین مرشدی صبح دوشنبه در دومین نشست هماهنگی برنامه های چهارمین جشنواره ملی فرهنگی و هنری خلیج فارس تصریح کرد: دبیرخانه این جشنواره پیشنهاد داد طول این زنجیره انسانی را به استانهای سیستان و بلوچستان و خوزستان نیز توسعه دهد که قرار است هماهنگی های این موضوع توسط استانداری هرمزگان انجام شود.

وی با بیان اینکه براساس تصمیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره امسال با مشارکت استانهای ساحلی شامل خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و هرمزگان به همراه استان تهران با محوریت هرمزگان برگزار می شود افزود: با توجه به استقبال سایر استانها از جشنواره خلیج فارس، علاوه بر استانهای ساحلی از نفرات برگزیده سایر استانها که حداکثر تا ۶اردبیهشت به دبیرخانه جشنواره معرفی شوند نیز در مراسم اختتامیه تجلیل می شود.

دبیر چهارمین جشنواره ملی فرهنگی هنری خلیج فارس یادآور شد: با توجه به بعد ملی و بین المللی این جشنواره، انتظار می رود همه دستگاههای اجرایی، سازمانها و نهادها با تمام ظرفیت خود به کمک دبیر خانه این جشنواره بیایند و همکاری لازم را در بخشهای مختلف به عمل آورند.

مرشدی، همایش پیاده روی با محوریت اداره کل ورزش و جوانان در روز ملی خلیج فارس در سراسر استان، برگزاری نمایشگاه آثار و صنایع بومیان خلیج فارس همراه با آواها و نواهای محلی با محوریت میراث فرهنگی استان و فرمانداری قشم در جزیره هرمز و کلنگ زنی بزرگترین مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس در جزیره ابوموسی به عنوان بخشی از برنامه های دیگر روز ملی خلیج فارس نام برد.

وی اضافه کرد: یادواره شهدای خلیج فارس با محوریت نیروی دریایی ارتش و بنیاد شهید امور ایثار گران هرمزگان در بندرعباس، گلباران محل شهادت شهید دارا و رئیسی در خلیج فارس، برگزاری همایش علمی و پژوهشی خلیج فارس با محوریت جهاد دانشگاهی کشور، پاکسازی ساحل خلیج فارس با هماهنگی ngoها و تور دریایی با موضوعات زیست محیطی خلیج فارس، استفاده از ظرفیت مطبوعات ملی در پوشش خبری برنامه های این روز از دیگر برنامه های این رویداد فرهنگی هنری است .
ارسال نظرات
آخرین اخبار