۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲

آغاز فعالی‌ت بزرگترین ناوشکن آمریکا

آمریکا فعالیت آزمایشی بزرگترین ناوشکن پیشرفته خود را که ارزشی بیش از سه میلیارد دلار دارد آغاز کرد.
نویسنده: آتوسا اميری
کد خبر: ۴۲۲۵۶
آغاز فعالی‌ت بزرگترین ناوشکن آمریکابه گزارش مانا به گفته مقامات نیروی دریایی آمریکا، این ناو جنگی 186 متری گروه DDG-1000 از فناوری پیشرفته و یک طراحی رادارگریز برای کاهش رویت پذیری آن در رادار دشمن و همچنین کاهش اندازه خدمه برخوردار است.

اندازه ناوشکن غول پیکرجدید که نام خود را از آدمیرال المو باد زوموالت گرفته و همچنین مشخصات زاویه ای آن، این کشتی را از سایر ناوهای جنگی آمریکا متمایز ساخته است. این ناو در زمان آغاز خدمت خود، بزرگترین کشتی رادارگریز نیروی دریایی آمریکا خواهد بود.

به گفته مقامات، ناو زوموالت همانند همنام خود که یک اصلاح طلب و طلایه دار تغییرات در نیروی دریایی با ارائه فرصتهای جدید برای زنان و اقلیتها بود، ناوگان آمریکا را به عصر جدیدی هدایت خواهد کرد.

در میان ویژگیهای فناوری پیشرفته این ناو 15 هزار تنی باید به یک اتاقک عرشه ترکیبی با رادار و حسگرهای پنهان و یک شکل زاویه ای اشاره کرد که به گفته مقامات، آن را در رادارها به شکل یک قایق کوچک ماهیگیری نشان خواهد داد.

این ناوشکن همچنین از یک بدنه موج شکن برخوردار است که برای کاهش دنباله کشتی طراحی شده است.

زوموالت اولین کشتی آمریکا است که از نیروی محرکه الکتریکی استفاده کرده و نیروی کافی برای تامین انرژی یک پرتابگر الکترومغناطیسی railgun را که از سال 2016 در دریا به آزمایش در خواهد آمد، تامین خواهد کرد.

از دیگر فناوریهای این کشتی که از پیشینیان خود بزرگتر و سریعتر بوده، باید به سلاحهایی اشاره کرد که می توانند اهداف را در فاصله 96 کیلومتری تخریب کنند.

درون این کشتی، ملوانان از فضای بیشتری برای کار و زندگی برخوردارند چرا که زوموالت تنها به نیمی از خدمه مورد استفاده کنونی در نسلهای ناوشکن ها نیاز دارد.

همچنین به دلیل استفاده از دوربینها و مانیتورهای ویدیویی که اتفاقات خارجی را نمایش می دهند، به ملوانان کمتری برای دیده بانی نیاز است. این ویژگی ها به نیروی دریایی اجازه خواهد داد تا ماموریت حساس خود را در زمان محدودیتهای بودجه ای ادامه دهد.

ناو زوموالت ابتدا قرار بود در ماه اکتبر 2013 به آب انداخته شود اما مراسم آن به دلیل تعطیلی دولت آمریکا به تعویق افتاد.

این کشتی قرار است اواخر سال جاری به نیروی دریایی تحویل داده شده و در سال 2016 وارد خدمت شود. در کنار این ناو، دو ناوشکن دیگر از همین گروه به نیروی دریایی تحویل داده خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار