۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴

پای‌ان رزمای‌ش دری‌ای‌ی‌ ای‌ران و عمان

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش از پایان موفقیت آمیز رزمایش مشترک دریایی امداد و نجات جمهوری اسلامی ایران و کشور عمان در آبهای دریای عمان خبرداد.
نویسنده: مديريت پورتال
کد خبر: ۴۲۲۲۸
پای‌ان رزمای‌ش دری‌ای‌ی‌ ای‌ران و عمانبه گزارش مانا سیاوش جره بیان داشت: ناوگروه امداد و نجات جمهوری اسلامی ایران که از جمعه گذشته در بندر سلطان قابوس مسقط حضور داشت به همراه ناوهای امدادی نیروهای مسلح کشور سلطنتی عمان، چهارمین رزمایش مشترک امداد و نجات نیروی دریایی دو کشور را در آبهای عمومی سلطان نشین عمان آغاز کرد.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: در این رزمایش، ناوگروه جمهوری اسلامی ایران با ناوشکن الوند، ناو موشک انداز شمشیر، ناو لجستیکی بوشهر، بالگرد AB212 نیروی دریایی ارتش و یدک کش سفیر 3 حضور داشت.

دریادار جره افزود : یگانهای شرکت کننده ایرانی و عمانی در این منطقه، عملیات امداد و نجات تمرین کردند که در مرحله نخست این رزمایش سوختگیری در دریا، تغییر آرایش، اسکورت کاروان، مخابرات در دریا، عملیات یدک و لنگر انداختن تمرین شد.

وی بیان داشت: تمرین تخصصی امداد و نجات با واکنش سریع در مقابل سوانح دریایی و نجات شناور و نجات نیروی انسانی آسیب دیده از اهداف مرحله دوم رزمایش بود.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش افزود: ناوگروه جمهوری اسلامی ایران امشب به بندرعباس باز می شود.

وی با اشاره به اینکه: همزمان با برگزاری این رزمایش مشترک، یازدهمین اجلاس کمیته نظامی مشترک ایران و عمان در مسقط با حضور فرماندهان ارشد نظامی برگزار شد افزود: در این اجلاس آخرین روند فعالیت های مشترک و همکاری های نظامی دو کشور که در گذشته به توافق رسیده بود مورد بررسی قرار گرفت و برای توافق های جدید و ارتقای آن گفتگو شد.

دو طرف همچنین، موضوع های آموزشی، فرهنگی، ورزشی، امور مرزبانی و دریابانی را مورد بررسی قرار داده و ابراز امیدواری کردند تا با توسعه مناسبات دو جانبه شاهد تحکیم روابط در زمینه همکاری های نظامی ایران و عمان باشند.

پشتیبانی از ناوگروه های ایرانی که نیاز به حمایت بنادر عمان دارند، رزمایش های مشترک به ویژه رزمایش های امداد و نجات و زمینه سازی رزمایش ها در سطح بالاتر، حضور تیم های نیروهای مسلح دو کشور برای بازدید از نیروهای یکدیگر بخشی از گفتگوهای دو جانبه کمیته نظامی مشترک ایران و عمان بود.
برچسب ها: رزمایش
ارسال نظرات
آخرین اخبار