۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰

کاهش بهای نفت برنت دری‌ای‌ شمال

در پی توافق شورشیان و مقامات لیبی برای بازگشایی دو پایانه نفتی شرق این کشور، بهای نفت امروز در بازار معاملات نفتی اروپا، لندن، کاهش یافت.
نویسنده: مديريت پورتال
کد خبر: ۴۲۲۱۸
کاهش بهای نفت برنت دری‌ای‌ شمالبه گزارش مانا به نقل از رویترز ، بهای هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال که از آن به عنوان مرجع برای قیمت گذاری دیگر انواع نفت در بازار اروپا استفاده می شود، برای تحویل در ماه مه با 55 سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 105 دلار و 77 سنت رسید.

بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین، وست تگزاس اینترمدییت، در معاملات الکترونیکی (اینترنتی) بازار نفتی نیویورک، نایمکس، که پیش از آغاز رسمی معاملات این بازار انجام می گیرد برای تحویل در ماه مه با 39 سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 100 دلار و 75سنت رسید.

کارشناسان بنگاه پژوهش های اقتصادی و خدمات مالی اینوستک که نوسانات و مشکلات بازار مالی را نقد و بررسی می کند و همچنین اطلاعات و تحلیل های لازم را نیز در خصوص مسائل نفتی و نوسانات آن ارائه می کند، در این باره می گویند بعد از آنکه شورشیان لیبی که چهار بندر نفتی این کشور را به اشغال خود در آورده بودند موافقت کردند به محاصره پایانه های نفتی این بنادر پایان دهند قیمت نفت در بازار معاملات نفتی کاهش یافت و این درحالی است که نگرانی ها درباره میزان عرضه نفت در بازار جهانی نیز در حال کاهش است.

مقامات لیبی و خودمختاری طلب شرق این کشور شب گذشته در خصوص بازگشایی دو بندر نفتی از چهار بندر نفتی شرق لیبی که از ماه ژوییه گذشته تاکنون بسته شده بود موافقت کردند. بندر الزویتینه و بندر الحریقه دو بندری است که بازگشایی شده اند. هر کدام از این دو بندر به ترتیب ظرفیت تولید 100 هزار بشکه و 110 هزار بشکه نفت در روز را دارند.

یک منبع خبری نزدیک به مذاکرات شورشیان لیبی و مقامات این کشور به این خبرگزاری گفتند دو طرف توافق کرده اند ظرف دو تا چهار هفته دیگر زمینه را برای توافق نهایی فراهم کنند. توافقنامه ای اگر به دست آید محاصره دو بندر دیگر یعنی راس لانوف با ظرفیت 200 هزار بشکه در روز و الصدرا با 350 هزار بشکه در روز برداشته می شود و این بنادر تولید و صادرات نفت خود را از سر می گیرند.
برچسب ها: نفت
ارسال نظرات
آخرین اخبار