۱۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۰

ورود نفتکش های ژاپن به ایران آزاد شد

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران از پهلوگیری نفتکش های ژاپنی به منظور انتقال نفت در پایانه های نفت ایران خبر داد.
نویسنده: مديريت پورتال
کد خبر: ۴۲۲۰۳
  ورود نفتکش های ژاپن به ایران آزاد شدبه گزارش مانا سید پیروز موسوی درباره آخرین اقدامات انجام گرفته به منظور بازسازی،نوسازی و افزایش توان عملیات دریایی صادرات نفت ایران در منطقه خلیج فارس، به مهر گفت: از حدود دو سال گذشته تاکنون طرح های مختلف تعمیرات، وسازی، بازسازی و به روزرسانی در تاسیسات خشکی و فراساحلی پایانه های نفتی ایران در خلیج فارس و دریای خزر آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با بیان اینکه این تعمیرات در بخش های مختلفی همچون اسکله های پهلوگیری و جداسازی نفتکش ها، مخازن ذخیره سازی نفت، بازوهای بارگیری، خطوط لوله زیر دریایی و ساحلی اجرایی شده است، تصریح کرد: بر این اساس تاکنون بازرسی خارجی بیش از 90 درصد خطوط لوله انتقال نفت در پایانه نفتی خارک به پایان رسیده است.

این مقام مسئول با استفاده از ربات های زیر دریایی برای بازرسی خطوط لوله انتقال نفت ایران در پایانه های نفتی خلیج فارس به ویزه خارک، اظهار داشت: در بهار سال جاری بازرسی و تعمیرات خطوط لوله انتقال نفت دریایی در پایانه خارک به پایان خواهد رسید.

وی همچنین از آغاز مراحل بازسازی و به روز رسانی اسکله عظیم آذرپاد ایران در پایانه نفتی خارک خبر داد و افزود: همچنین تعمیات اسکله نفتی شرقی در پایانه خارک از پیشرفت قابل توجه ای برخوردار است.

موسوی با اشاره به تکمیل مراحل تعمیراتی و بازرسی خطوط لوله انتقال نفتی 48 اینچی اسکله های خارک، بیان کرد: در کنار تعمیرات و نوسازی اسکله ها، بهار سال جاری چهار مخزن جدید یک میلیون بشکه ای در مدار بهره برداری قرار می گیرند.

توان صادرات نفت 6 میلیون بشکه شد

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با یادآوری اینکه با بهره برداری از یان چهار مخزن یک میلیون بشکه ای ظرفیت ذخیره سازی نفت ایران در پایانه خارک به 28 میلیون بشکه افزایش می یابد، تبیین کرد: علاوه بر این توان ذخیره سازی نفت ایران در پایانه خارک به بیش از 17 روز افزایش می یابد.

وی همچنین از افزایش توان عملیاتی و دریایی صادرات نفت ایران در حوزه خلیج فارس به حدود 6 میلیون بشکه در روز خبر داد و گفت: ایران در قالب نظام سهمیه بندی اوپک می تواند تا سقف 6 میلیون بشکه نفت صادر کند ضمن آنکه این ظرفیت و توان عملیاتی در سال 93 بازهم افزایش می یابد.

ورود نفتکش ژاپنی به ایران آزاد شد

این مقام مسئول همچنین در خصوص بازگشت نفتکش های خارجی به پایانه های نفتی ایران پس از تعلیق برخی از تحریم های نفتی و توافق ایران با سران 1+5، توضیح داد: هم اکنون با موافقت دولت ژاپن نفتکش های غول پیکر ژاپنی در پایانه نفتی ایران پهلوگیری و نفت ایران را به سمت پالایشگاه های ژاپن حمل می کنند.

موسوی همچنین با اشاره به آمادگی نفتکش های دریایی ایران برای انتقال نفت کشور به کشورهای مختلف خریدار طلای سیاه ایران، خاطرنشان کرد: هم اکنون برای حمل دریایی نفت ایران به سمت کشورهای هدف هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

بر اساس ای‌ن گزارش از اسفند ماه سال گذشته با توافق ایران و ژاپن و تامین پوشش بیمه نفتکش های ژاپنی توسط موسسه جی.پی.آی، بار دیگر کشتی های نفتکش ژاپنی به منظور حمل و صادرات دریایی نفت خام ایران به پایانه های نفتی ایرانی در خلیج فارس بازگشتند.
برچسب ها: نفتکش
ارسال نظرات
آخرین اخبار