۱۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
توصیه استیری در دور دوم سفرهای نوروزی:

مسافران از بنادر مجاز، شناورهای مجاز و زمان مجاز استفاده کنند

معاون اموردریایی سازمان بنادرو دریانوردی کشور در دور دوم سفرهای نوروزی به میهمانان نوروزی توصیه کرد حتماً از بنادر مجاز، شناورهای مجاز و زمان مجاز مبادرت به سفر دریایی کنند.
نویسنده: مديريت پورتال
کد خبر: ۴۲۱۸۱
مسافران از بنادر مجاز، شناورهای مجاز و زمان مجاز استفاده کنندبه گزارش مانا سید علی استیری در جریان سفری یکروزه از اسکله های تفریحی و گردشگری کندالو و شیب دراز در جزیره قشم بازدید کرد.

در حاشیه این بازدید میدانی، جمعی از میهمانان نوروزی با این مقام مسئول که سکانداری سفرهای دریایی در کشور را بر عهده دارد، دیدار کرده و مسائل و مشکلات خود را با وی در میان گذاشتند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور در حاشیه سفر خود به جزیره قشم طی سخنانی ایمنی سفرهای دریایی را مهم ترین دغدغه این سازمان در ایام تعطیلات نوروزی عنوان کرد و گفت: برای بسیاری از مردم کشور ما که به سرزمین های جنوبی ایران سفر می کنند، دریا آنقدر جاذبه دارد که ممکن است این هیجانات باعث شود تا ایمنی در سفر مورد کم توجهی قرار گیرد.

وی یادآور شد: اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان هر چند مسئولیتی در مدیریت اسکله های گردشگری جزیره قشم ندارد، اما به منظور نظارت بر ایمنی ترددها در مسیر قشم - جزیره هنگام و گشت و گذار دریایی در سه اسکله کندالو، شیب دراز و حرا، احساس تکلیف می کند.

وی ادامه داد: یک گروه همیار ناجی و تیم غواصی برای هر کدام از این اسکله ها پیش بینی شده و این مراکز به دستگاه های مخابرات دریایی نیز تجهیز شده اند.

معاون اموردریایی سازمان بنادر و سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن اشاره به فعالیت 12 مرکز جستجو نجات دریایی اصلی و فرعی در بنادر و جزایر این استان گفت: این مراکز به صورت دائمی وظیفه خدمات رسانی به حادثه دیدگان احتمالی سوانح دریایی را بر عهده دارند.

وی گفت: علاوه بر این، حدود 32 کلوپ مردم نهاد نیز در سواحل و جزایر استان، به عنوان همیار ناجی با سازمان بنادر همکاری دارند.

این مقام مسئول در جریان بازدید خود از جزیره قشم از همیاران ناجی در این جزیره خواست تا از تردد شناورهای که مسافران آن فاقد جلیقه نجات هستند، جلوگیری کنند.

استیری همچنین ضمن اشاره به تمهیدات اندیشیده در طرح نوروزی 93 به منظور فراهم شدن بستر لازم جهت انجام ترددهای ایمن دریایی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در نیمه نخست اجرای این طرح درهرمزگان که بیش از دو میلیون نفر جابجایی مسافر صورت گرفت، هیچ گونه سانحه دریایی را شاهد نبودیم و میهمانان نوروزی در ایمنی و آرامش کامل از طریق 10 بندر مسافری، سفری خاطره انگیز را در پهنه آب های ساحلی هرمزگان تجربه کردند.

وی اضافه کرد: بر همین اساس، همگرایی دست اندرکاران بخش های مختلف ناوگان مسافرت های دریایی و سایر ارگان های دخیل در این امر طی نیمه نخست تعطیلات نوروزی باعث شد تا سفرهایی آرامش بخش و خاطره آفرین را برای هموطنان رقم بخورد؛ به تعبیری باید اذعان کنم آب های فیروزه ای رنگ خلیج فارس را به رسم میهمان نوازی فرش راه مسافران نورزی کرده ایم.

معاون اموردریایی سازمان بنادرو دریانوردی کشور همچنین در بخش پایانی سخنان بار دیگر به میهمانان نوروزی توصیه کرد حتماً از بنادر مجاز، شناورهای مجاز و زمان مجاز مبادرت به سفر دریایی بکنند و با دست زدن به اقدامات ماجراجویانه، به هیچ وجه جان خود را به خط نیندازند.

وی اضافه کرد: مسافران حتماً در زمان حضور در شناورها جلیقه نجات تعبیه شده در کنار صندلی ها را بر تن خود داشته باشند و از سوی دیگر در هنگام اقامت در سواحل و حضور بر روی دریا به هیچ وجه با ریختن زباله، طبیعت بکر دریا را آلوده نکنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار