۱۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱

راه اندازی کارخانه کشتی سازی بندر انزلی

کارخانه کشتی سازی شهدای هفتم آذر فعالیت خود را از امروز بطور رسمی آغاز کرد.
نویسنده: مديريت پورتال
کد خبر: ۴۲۱۶۳
راه اندازی کارخانه کشتی سازی بندر انزلیبه گزارش خبرنگار مانا مدیرعامل سرویس های حمل و نقل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم آغاز به کار این کارخانه گفت: با توجه به کمبود شدید فضای مورد نیاز برای تعمیرات زیرآبی و نوسازی انواع کشتی در ساحل دریای خزر، در سال مدیریت جهادی اقدام به راه اندازی این کارخانه کردیم.
ˈ
محسن بهزادفر اظهار کرد: برای ساخت این کارخانه بیش از یکصد میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته و از توان استادکاران و پیمانکاران مجرب نیز در این زمینه استفاده شده است.

وی ادامه داد: این کشتی سازی آمادگی دارد در زمینه نوسازی انواع کشتی و بازسازی و تعمیرات زیرآبی به دریانوردان و مالکان کشتی ها خدمات رسانی کند.

مدیرعامل سرویس های حمل و نقل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وجود تنها یک مجموعه تعمیرات کشتی در کل 900 کیلومتر ساحل خزر در ایران گفت: این کارخانه به تنهایی پاسخگوی نیازها نبود.

وی خاطرنشان کرد : ایجاد کارخانه کشتی سازی و تعمیرات کشتی علاوه بر افزایش ایمنی کشتی های ایرانی در دریای خزر، موجب صرفه جویی ارزی قابل توجهی برای کشور و اشتغالزایی در گیلان خواهد شد.

به گفته بهزادفر؛ این کارخانه در حال حاضر آمادگی پذیرش چهار فروند کشتی را دارد و زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه کار نیز در آن موجود است.

وی با تاکید بر اهمیت صنایع دریایی گفت: بانکها و بخش خصوصی باید جامعه دریانوردی را حمایت کنند تا این صنعت مهم جا بیفتد.

وی اظهار کرد: کارخانه کشتی سازی شهدای هفتم آذر انزلی توان ساخت کشتی های باری، تفریحی و حتی فایبر گلاس را در ابعاد مختلف دارد.

مدیرعامل سرویس های حمل و نقل نیروی دریایی(نداجا) ابراز امیدواری کرد، این کارخانه با مساعدت همه دستگاه های ذیربط، مراحل تکمیل و توسعه خود را همزمان با ارائه خدمات به متقاضیان سپری کند.
برچسب ها: کشتی
ارسال نظرات
آخرین اخبار