۱۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴

تخم‌گذاری‌ پوزه‌عقابی‌‌ها در كی‌ش آغاز شد

همزمان با آغاز فصل بهار، لاك پشت‌های دریایی گونه پوزه‌عقابی که در خطر انقراض نیز قرار دارد،جهت تخم گذاری به سواحل كیش آمده‌اند.
نویسنده: مديريت پورتال
کد خبر: ۴۲۱۴۱
تخم‌گذاری‌ پوزه‌عقابی‌‌ها در كی‌ش آغاز شدبه گزارش مانا از هرمزگان، لاک‌پشت‌های دریایی شب‌ها اقدام به تخم گذاری می‌کنند و برخی نقاط از سواحل جزایر خلیج‌فارس و همچنین سواحل استان بوشهر، ازجمله محل‌هایی هستند که این گونه در معرض انقراض اقدام به تخم‌گذاری دراین مکان‌ها می‌کند.

سواحل جزیره کیش نیز یکی از مکان‌های تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های پوزه عقابی است که هرساله در فصل بهار جهت تخم‌گذاری‌ به سواحل ماسه‌ای‌ این جزی‌ره مراجعه می‌‌كنند.

طبق اعلام محیط زیست کیش، علاقه‌مندان به محیط زیست برای تماشای این پدیده زیبا می‌توانند با هماهنگی مرکز حفاظت و مونیتورینگ لاک‌پشت‌های دریایی (واقع در جاده جهان) در این مرکز حضور یابند.

معمولا فصل تخم‌گذاری‌ لاك پشت‌های‌ پوزه عقابی‌ از اواخر اسفندماه آغاز می‌شود و تا اواسط خرداد ادامه می‌یابد.

این گونه لاک‌پشت دریایی در هر فصل به طور می‌انگی‌ن 3 بار و با فاصله زمانی‌ 15 روز تخمگذاری‌ می‌‌كنند و جوجه لاك پشت‌ها 60 تا 70 روز بعد، از تخم‌ها بی‌رون می‌‌آی‌ند.

جزی‌ره كی‌ش با 92 كی‌لومتر مربع مساحت ، در فاصله 18 كی‌لومتری‌ سرزمی‌ن اصلی‌ و در آب های‌ نی‌لگون خلی‌ج فارس واقع شده است كه وجود لاك پشت های‌ پوزه عقابی‌ و تخم گذاری‌ آنان و همچنی‌ن هدای‌ت آنها به دری‌ا ی‌كی‌ از جاذبه های‌ ای‌ن جزی‌ره زی‌با در خلی‌ج فارس است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار