۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۸

۳۵ سال تحریم ایران و ورود به معرکه‌های اقیانوس اطلس

نویسنده: مديريت پورتال
کد خبر: ۳۸۰۵۹
۳۵ سال تحریم ایران و ورود به معرکه‌های اقیانوس اطلس۳۵ سال تحریم جمهوری اسلامی ایران باعث شده امروز این کشور علاوه بر پیروزی در زمین و هوا بر غرب، به امپراتور جدید دریاها تبدیل شود و به مرزهای حیاتی امنیت ملی غرب در اقیانوس اطلس برسد.

به گزارش مانا ، روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی در مقاله‌ای به قلم محمد صادق الحسینی به بررسی پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در سایه تحریم‌های غربی پرداخته و می نویسد: کشتی های جنگی ایران برای ورود به اقیانوس اطلس از سواحل آفریقای جنوبی عبور می کنند. این موضوعی است که افشین رضایی فرمانده نیروهای دریایی شمال جمهوری اسلامی ایران گفته و تاکید کرد که به این ترتیب نیروهای دریایی ما به سواحل دریایی آمریکا نزدیک‌تر می شود.

این در حالی است که پیش از این نیز حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ایران از عزم این کشور در اعزام کشتی های جنگی به سواحل دریایی آمریکا خبر داده و آن را در واکنش به حضور نیروهای دریایی آمریکا در منطقه خلیج فارس اعلام کرده بود.

امروز و در سی و پنجمین سالروز عید استقلال جمهوری اسلامی ایران، ایرانی ها بار دیگر تاکید خواهند کرد که شاخصه مهمی که انقلاب آنها دارد، استقلال در تصمیم گیری و آزادی است. همین مفاهیم از زبان سکاندار کشتی انقلاب و رهبر محور مقاومت که در طول شرق و غرب جهان اسلام و غرب گسترده شده نیز موجود داشت و ایشان در روز شنبه دهم فوریه در جمع تعداد زیادی از اصحاب واقعی انقلاب اسلامی ایران بر آن تاکید کردند.

ایرانی ها امروز سلطان دریاها و پادشاهان جدید آنها از خلیج فارس گرفته تا اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه هستند و امام خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی ایران و بشار اسد رهبر مقاوم و سید حسن نصرالله سید مقاومت لبنان نیز توجه خاصی به آن دارند.

بسیاری به اتفاقاتی که در امت عربی و اسلامی از سال 2000 تاکنون روی داده توجهی نمی کنند، این درحالی است که در آن سالها "روم و تاتار و مغول" در مرزهای الجلیل فلسطین شکست خورده و مجبور به عقب نشینی پرشتاب ناوگان خود شدند و در پی عملیات فرسایشی حزب الله لبنان در دو دهه تاب مقاومت نیاورده و نهایتا در معرکه اراده مردان مقاومت شکست خوردند.

شش سال بعد اسرائیل بار دیگر خود را برای جنگی جدید آماده کرد، این جنگ البته از نوعی جدید بود و اسرائیل گمان می کرد که این بار دیگر این جنگ ویرانگر خواهد بود.

در ژولای سال 2006 اسرائیلی ها بار دیگر جنگی هوایی را آغاز کردند تا بتواند مقاومت و جبهه وطنی آن را از بین ببرند، آنها در این جنگ از توان بالای فرماندهان ارتش از دولت های دیگر و سلاح های کشنده آنها استفاده کردند، اما در نهایت با دو معادله مواجه شدند که هرگز انتظار آن را نمی کشیدند.

عاملان این دو معادله مردانی از نسل جدید امثال شیهد عماد مغنیه فرمانده مقاومت در لبنان و شهید محمد سلیمان از سوریه بودند که اسرائیل را با معادله های بازدارندگی موشکی گیج و غافلگیر کردند، به گونه ای که دهان اسرائیلی ها باز ماند و پلک‌های آنها بر هم نشست، در این زمینه می‌تواند به تصویر ایهود اولمرت نخست وزیر وقت اسرائیل نگاه کرد.

معادله ملت بزرگ مقاومت در امتداد محور عریض مقاومت از اهالی جبل عامل آغاز شده و تا ملت وفادار و دوست ما در سوریه ادامه پیدا کرد و به ملت جمهوری اسلامی ایران رسید.

شبی که باراک اوباما لباس حیله و نیرنگ را از تن بیرون کرد و در عین حال نگران و منتظر حوادث بود، روز سوم سپتامبر گذشته بود که آغازی بر شکست قوم تاتار و مغول در سواحل طرطوس و لاذقیه بود، چرا که آمریکا اعتراف کرد که ناتوانتر از آن است که بخواهد به جبهه سه گانه دمشق حمله کند، جبهه ای که با سکوت کشنده مقاومت اسلامی لبنان و دیپلماسی با تجربه دمشق و عصای بزرگ ایرانی در مقابل واشنگتن قرار گرفته است. به این ترتیب از آن زمان به بعد امپراتوری دریایی باراک اوباما در سراشیبی سقوط قرار گرفت.

اینکه ایرانی ها بتوانند به سواحل شرقی دریای مدیترانه برسند، خود به خود یک تحول استراتژیک است که آمریکایی ها را می ترساند و آنها را به اعتراف تحلیلگران ارشد و ناظران بین المللی از جمله محمد حسنین هیکل نگران می کند، این چیزی است که هیکل بارها به من اعلام کرده است. حال در مورد حضور ایران و ایستادگی روس ها و چینی ها در کنار آنها چه حالتی می تواند ایجاد کند؟

این یک معادله جدید بازدارنده است که در ژنو 3 ایران وجود خواهد داشت، در ژنو 2 سوریه نیز حاضر بود و همین معادله بازدارنده است که قواعد درگیری با دشمنان را رقم می زند و میز مذاکرات را می چرخاند.

به این علت و علت های دیگر لازم است بگوییم که هیچ کسی در ایران یا در سوریه در هر اندازه هم که عالی رتبه باشد، ‌نباید گمان کند که این روند با تجربه و نبوغ وی یا قدرت فنی و سیاسی یا زبانی یا دیپلماتیک وی ایجاد شده است، کسی نباید فکر کند که این عوامل از سوی اوست که پیروزی های دیپلماتیک و سیاسی بزرگ را بر دشمنان در سوئیس محقق کرده است.

بلکه چیزی که موفقیت ها و پیروزی ها را محقق کرده است، خون پاک و صاف شهدا و افسران و عناصر نظامی و مردان خداست که در میدان حضور دارند و عامل بعدی مقاومت ملت است، عامل بعدی رهبران و سیاستمداران قبل از شما و ارتش ها و کادر مبارز در چندین جبهه بودند که این پیروزی‌ها را محقق کرده اند. بعد از آنها هم شما هستید که این پیروزی ها را دنبال می کنید، البته به شرطی که به خون شهدا وفادار بمانید و راه کسانی که قبل از ما بوده اند را دنبال کنید و ابدا اجازه ندارید که هیچ کدام از این دو شرط را از بین ببرید، چرا که نه تنها شرافت حضور در این پیروزی را از شما خواهد گرفت، که خدای نکرده ممکن است ما را به همان گام های ابتدایی باز گرداند.

از سوی دیگر ما در اوج معرکه دریاها و تنگه ها قرار داریم و باید با عظمت و بزرگی برای هواداران خود باقی بمانیم، هوادارانی که در برای اولین بار در تاریخ معاصر یمن سیطره طلبی و غول آسایی وهابیت پلید را در سرزمین پاک خود متوقف کردند و توانستند نمادهای وهابی گری را در این کشور که در مسخ هویت یمنی ها نقش دادند، ساقط کنند. آنها به این ترتیب توانستند درسی را به ریاض بدهند و انتقام خون پاک شهدای ترور و تکفیر را در عراق و سوریه و لبنان بگیرند.

در اینجا اشاره به انقلاب بحرین نیز لازم است، انقلاب هواداران ما در بحرین مظلوم و محاصره شده عربی نیز قطعا به زودی وارد معرکه تغییر نقشه راه دریاها و تنگناهای جدید می شود.

در مصر ائتلاف عبدالناصر و ائتلاف عربی و اسلامی واقعی در جریان است نه اسلام آمریکایی، چرا که در این راستا دیدگان در انتظار انقلاب مصری واقعی در نزدیکترین زمان ممکن است که در مشرق عربی ایجاد شده و این کشور را نیز به محور مقاومت و بازدارندگی مسلح کرده و این کشور بتواند به این ترتیب در تحولات ژئو استراتژیک منطقه نقش داشته باشد. نقشی که جمال حمدان متفکر مصری قبل از اینکه قربانی عملیات موساد شود، آن را در سر می پروراند.

35 سال پیش مناخیم پگین یکی از سران صهیونیسم، انقلاب اسلامی ایران را به زلزله ای تشبیه کرد که منطقه را تا دهه های طولانی خواهد لرزاند.

اکنون ما عید مستضعفان انقلابی خمینی و جشن پیروزی آن ها بر استبداد و وابستگی و ظلم و جهالت و تاریکی وهابیت را جشن می‌گیریم. زلزله ای که نه تنها از خاورمیانه، بلکه از چهار گوشه کره خاکی آن را می‌لرزاند.

مهم‌تر از همه اینها این است که ما که در زمین و هوا بر آن‌ها پیروز شدیم در دریا نیز پیروزی های خود را کامل کردیم، چرا که توانسته‌ایم به مرزهای حیاتی امنیت ملی آنها یعنی اقیانوس اطلس برسیم، این در حالی است که آنها نگران هستند و منتظر و جرأت ندارند به هیچ کدام از جبهه های سه گانه مقاومت آسیب بزنند

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
آخرین اخبار