۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵

درخواست هشت دستگاه آب شیرین کن برای شهر‌های آبادان و خرمشهر

استاندار خوزستان گفت: دست کم هشت دستگاه آب شیرین کن برای شهر‌های بندری خرمشهر و آبادان نیاز است تا در تهیه آب شرب این شهر‌ها در تابستان امسال با مشکل مواجه نشویم.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۹۰۴۷۲

درخواست هشت دستگاه آب شیرین کن برای شهر‌های آبادان و خرمشهر

قاسم سلیمانی دشتکی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با توجه به اینکه بخشی از زهاب‌های کشاورزی وارد رودخانه کارون می شود و احتمال زیاد میزان شوری آب این رودخانه در اواخر تابستان شور خواهد شد نیاز است هرچه سریع‌تر نسبت به تهیه دست کم هشت دستگاه آب شیرین کن برای شرب شهرهای آبادان و خرمشهر اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب در این زمینه مسئولیت دارد خواستار سرعت عمل برای احداث آب شیرین کن در این دو شهر بندری شد.

استاندار خوزستان با اشاره به روند کاهشی شوری آب بهمنشیر و کارون با احداث سد مارد در ماه‌های اخیر اظهار داشت: هم اکنون از پیشروی آب دریا به این رودخانه جلوگیری شده است ولی آنچه مایه نگرانی است ورود زهاب از مناطق بالادست به داخل رودخانه کارون می‌باشد.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان با اشاره به تنش آبی در شهرهای ساحلی خوزستان اظهار داشت: هم اکنون بخش مهمی از آب شرب شهرهای خرمشهر و آبادان از طرح آبرسانی غدیر تامین می شود ولی کمبود آن از محل برداشت آب از بهمنشیر و کارون تامین می‌شود.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: از هم اکنون باید جلو شوری آب را گرفت و برای ضریب اطمینان بیشتر دستِ کم هشت دستگاه آب شیرین کن در محل برداشت آب از کارون و بهمنشیر راه‌اندازی شود تا در ماه‌های پیشِ رو مشکلی نداشته باشیم.

قرار است ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمینه تامین پایدار آب در مناطقی از خوزستان که با تنش شدید آبی روبه‌رو هستند مشارکت کنند. 

امسال شهرهای ساحلی خوزستان با شدیدترین و مرگبارترین خشکسالی و تنش آبی در نیم قرن اخیر مواجه است.

افزایش غیرمعمول دمای هوا‌، شیوع کرونا‌، قطعی برق در کنار کمبود آب شیرین برای دام‌ها و نخیلات حاشیه‌های کارون، اروندرود و بهمنشیر از مهمترین چالش‌های فراروی شهرهای ساحلی خوزستان است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار