۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
روحانی در مراسم انتقال نفت از گوره به جاسک؛

۹۱درصد پروژه انتقال نفت از گوره به جاسک به صورت ملی اجرا شد

۹۱درصد پروژه انتقال نفت از گوره به جاسک به صورت ملی اجرا شد
رئیس‌جمهور گفت: پروژه‌ای با این هدف که ما یک پایانه صادراتی جدید در منطقه داشته باشیم که در خلیج فارس نباشد و در دریای عمان باشد، بسیار حائز اهمیت است.
کد خبر: ۹۰۴۵۶

به گزارش مانا، روحانی رئیس‌جمهور امروز در مراسم آغاز طرح انتقال نفت از گوره به جاسک و پس از استماع سخنان وزیر نفت، گفت: به نظر من امروز یک روز تاریخی و بزرگی برای ملت ایران است.

وی افزود: هر چه زمان بگذرد اهمیت این مسئله برای مردم روشن می شود. البته الان نیز برای دنیا کاملاً روشن است که جمهوری اسلامی ایران یک اقدام بسیار مهم و ملی را در زمینه صادرات نفت انجام داده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: شاید پروژه‌ای با این عظمت برای صادرات نفت آن‌هم با این هدف که ما یک پایانه صادراتی جدید در منطقه داشته باشیم که در خلیج فارس نباشد و در دریای عمان باشد، طرح بسیار حائز اهمیتی است.

روحانی گفت: از شخص آقای زنگنه و تمامی مسئولین که او از آنها نام برد و همه مهندسین،  کارگران و شرکت‌هایی که لوله‌ها را تولید کردند و جابه‌جا کردند و پمپ ها را ساخته اند و نیروگاه های لازم را در اختیار گذاشتند و همچنین لوله ها را در دریا ساختند تشکر می‌کنم.

وی افزود: این کار با این عظمت در زمان حدود دو سال، یکی از افتخارات صنعت ایران زمین است و ما به ملت بزرگ ایران تبریک می گوییم.

رئیس جمهور با بیان اینکه به این طرح بزرگ افتخار می کنیم، اظهار داشت: امروز الحمدالله بعد از دوسال، شاهد افتتاح این طرح در فاز اول هستیم.  این چیزی نیست جز غیرت ایرانی، علم و دانش این مردم فهیم و بزرگ.

روحانی گفت: من به همه دست اندرکاران و سازندگان لوله پمپ و آنهایی که پروژه را اجرا کردند و در این مدت کوتاه برای این هدف بلند و بزرگ، کل مسیر را آماده کردند، تبریک می گویم.

وی افزود: انشاءالله این طرح بسیار مهم و بزرگ در روز پنج شنبه [بین دو عید بزرگ قربان و غدیر] برای همه ملت مبارک باشد و این یک طرح تاریخی است که در تاریخ ایران به عنوان بزرگترین فعالیت صنعتی وزارت نفت درج و ثبت خواهد شد.

روحانی: قانون مجلس اجازه نداد تحریم‌ها را برداریم. اگر قانون مجلس جلوی ما را نگرفته بود، تحریم‌ها را پیش از فروردین برداشته بودیم. در سال‌های آخر دولت یازدهم وقتی خدمت مقام معظم رهبری گفتم خط لوله‌ای از گوره به جاسک می‌بریم ایشان فرمودند این استراتژیک‌ترین طرحی است که در دولت انجام می‌شود. ما برای اجرای این طرح با جنگ اقتصادی مواجه شدیم و تحریم باعث شد که ۹۱ درصد این پروژه به صورت ملی اجرا شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار