۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰

بندر ماهشهر در شرایط قرمز کرونایی قرار گرفت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: شهر بندری ماهشهر پس از یک دوره یک ماهه دوباره به شرایط قرمز کرونایی بازگشت.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۹۰۴۵۲
بندر ماهشهر در شرایط قرمز کرونایی قرار گرفت
 
دکتر فرهاد ابول نژادیان درگفتگو با خبرنگار مانا افزود: با قرمز شدن شرایط کرونایی در ماهشهر تعداد فوتی‌ها افزایش و روند بستری و ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های این شهر بالا رفته است.

وی گفت: براساس مصوبه استانی مقابله با کرونا، با قرمز شدن ماهشهر، محدودیت‌های درون و برون شهری و ممنوعیت فعالیت مشاغل ۲، ۳ و ۴ در این شهرستان بندری ماهشهر برقرار و هرگونه تجمع نیز ممنوع شد.

وی گفت: با هرگونه فعالیت گردشگری ساحلی در ماهشهر تحت هر عنوان و انگیزه برخورد خواهد شد و از ورود خودرو‌های با پلاک غیربومی جلوگیری می‌شود.

به گفتۀ دکتر ابول نژادیان خوشبختانه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت و ممنوعیت تردد‌ها و فعالیت مشاغل، شهر بندری هندیجان از وضعیت نارنجی کرونایی خارج و به زرد تبدیل شد.

هم اکنون شهر‌های خرمشهر، آبادان، شادگان، اروندکنار در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

با وجود وضعیت ناپایدار و شکننده ویروس کرونا در شهر‌های بندری خوزستان، فعالیت تجاری بنادر خوزستان به خصوص بندر امام با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضدعفونی محوطه‌های بندری ادامه دارد.

برای مقابله با شیوع کرونا، همۀ خدمه کشتی‌های ورودی به بنادر خوزستان در فاصله ۴۰ مایلی مورد آزمایش pcr قرار می‌گیرند و کشتی‌های آلوده نیز ایزوله می‌شوند.

تاکنون یک مورد بیماری کرونا دلتا در شهر بندری ماهشهر ثبت شده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار