۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲

تداوم گرما و شرجی نفسگیر در مناطق ساحلی خوزستان/آرامش در خلیج فارس

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: گرما و شرجی نفسگیر در مناطق ساحلی خوزستان تا آخر هفته جاری ماندگار خواهد بود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۹۰۴۴۰

تداوم گرما و شرجی نفسگیر در مناطق ساحلی خوزستان/آرامش در خلیج فارس

محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد گرمای سوزان و شرجی طاقت فرسا به علت فعالیت جریانات جنوبی و نسیم دریا به خشکی در روزهای پایانی هفته به اوج خود خواهد رسید.

وی با بیان اینکه شرجی و رطوبت بالا برای چهارمین روز متوالی در شهرهای ساحلی خرمشهر، آبادان، شادگان، ماهشهر، هندیجان و اروندکنار حاکم بوده است، افزود: از هفته آینده شاهد کاهش دما و رطوبت در شهرهای ساحلی خوزستان خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره اینکه آب‌های شمال غرب خلیج فارس آرام است، افزود: شرایط پایدار در آب‌های شمالی خلیج فارس تداوم خواهد داشت.

سبزه زاری از دریانوردان و صیادان خوزستانی خواست در سفرهای دریایی احتیاط کنند و تغییرات آب و هوایی را به صورت لحظه‌ای دریافت کنند.

در همین حال مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به وضعیت زرد هواشناسی در شهرهای ساحلی استان از ساکنان این شهرها خواست صرفه جویی در مصرف برق و آب را در اولویت قرار دهند.

در روزهای اخیر با شدت گرما و بالا رفتن شرجی مصرف آب و برق در شهرهای ساحلی خوزستان روندی افزایشی داشته‌اند و در برخی موارد به علت آتش سوزی ترانس‌ها، برق مناطق زیادی از شهرهای ساحلی خوزستان قطع شده است.

با وجود آنکه مرکز بهداشت خوزستان به شهروندان هشدار داده در فضای باز و آفتابی قرار نگیرند ولی در روزهای اخیر که گرما و شرجی اوج گرفته است مواردی از گرمازدگی شهروندان در شهرهای ساحلی خوزستان گزارش شده است.

در همین حال نارنجی شدن کرونایی شهرهای ساحلی خوزستان در کنار گرمای فزاینده و نفسگیر‌، شرایط بسیار سختی را برای ساکنان این شهرها بوجود آورده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار