۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰

رصد دو کشتی ایرانی نزدیک کانال مانش برای شرکت در رزمایش دریایی با روسیه

مؤسسه نیروی دریایی آمریکا از احتمال نزدیک شدن دو کشتی جنگی ایران به کانال مانش برای شرکت در یک رژه دریایی در سواحل سن‌پترزبورگ خبر داد.
کد خبر: ۹۰۴۳۶

رصد دو کشتی ایرانی نزدیک کانال مانش برای شرکت در رزمایش دریایی با روسیه

به گزارش مانا، مؤسسه نیروی دریایی آمریکا در پایگاه اینترنتی خود نوشت: بر اساس تصاویر ماهواره‌ای، دو کشتی جنگی ایرانی به کانال مانش نزدیک می‌شوند. تصور می‌شود این کشتی‌ها به سمت دریای بالتیک در حرکتند تا به عنوان نماینده ایران در رژه دریایی ۲۵ ژوئیه که به مناسبت سیصد و بیست و پنجمین سالگرد تاسیس نیروی دریایی روسیه شرکت کنند که در سواحل سن پترزبورگ برگزار می‌شود.

ناوچه «سهند» و ناو بندر «مکران» که سابقاً یک نفتکش بوده است، دو شناوری هستند که قبل از نزدیک شدن به سواحل جنوبی انگلیس، از سواحل غربی آفریقا، اسپانیا و فرانسه عبور کردند. ابتدا تصور می‌شد این دو کشتی جنگی که در ماه آوریل با سلاح و احتمالاً سوخت تصفیه شده ایران را ترک کرده اند، قبل از توقف حدود یک هفته‌ای در سواحل سنگال و سپس عزیمت به سمت اقیانوس اطلس، عازم ونزوئلا باشند. با عبور این کشتی‌ها از کانال مانش، ناتو احتمالاً آن‌ها را زیر نظر می‌گیرد.
مکران یک کشتی جنگی منحصر به فردی است که نیروی دریایی ایران در ماه ژانویه استفاده از آن را آغاز کرد. وضع این نفتکش سابق هنوز مشخص نیست، اما اتهاماتی علیه ایران وارد شده است مبنی بر اینکه ایران ممکن است از مکران، تحت حمایت‌های قانونی از یک کشتی جنگی، برای دور زدن تحریم‌ها و انتقال سوخت به متحدان تحت تحریم ایران استفاده کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار