۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
مدیرکل شیلات استان بوشهر:

یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون قطعه بچه میگو در ۴۲۰۰ استخر پرورشی استان بوشهر ذخیره‌سازی شد

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: در راستای تولید میگو پرورشی تا کنون یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون قطعه بچه میگو در ۴۲۰۰ استخر پرورشی استان بوشهر ذخیره‌سازی شده است که تا دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون قطعه ادامه دارد.
کد خبر: ۹۰۴۰۸
یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون قطعه بچه میگو در ۴۲۰۰ استخر پرورشی استان بوشهر ذخیره‌سازی شد
 
علی بازدار در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد مزارع پرورش میگو استان بوشهر ذخیره‌سازی شده است اظهار داشت: امسال شش هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر برای پرورش میگو اختصلاص یافته که برای تولید ۳۰ هزار تن میگو هدفگذاری شده است.

وی با بیان اینکه ذخیره‌سازی بچه میگو در استخر‌های پرورشی تا پایان تیرماه ادامه دارد تصریح کرد: از آغاز ذخیره سازی بچه میگو در استخر‌های پرورشی استان، از اردیبهشت ماه تاکنون یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون قطعه بچه میگو ذخیره سازی شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه این میزان بچه میگو در چهار هزار و ۲۰۰ استخر سایت پرورش استان بوشهر ذخیره سازی شده است، گفت: در صورت فراهم بودن شرایط لازم امسال ۳۰ هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر تولید می‌شود.

بازدار اضافه کرد: سال گذشته در سطح پنج هزار و ۲۰۰ هکتار ذخیره سازی بچه میگو انجام و ۲۱ هزار تن میگو پرورشی در این استان تولید شد.
وی با بیان اینکه برای تولید بچه میگو ۱۹ کارگاه فعال است خاطر نشان کرد: تا کنون تولیدات از این کارگاه‌ها از دو میلیارد قطعه بچه میگو بیشتر شده و ۱.۸ میلیارد قطعه بچه میگو آن در استخر‌های پرورشی سایت‌های استان بوشهر ذخیره‌سازی شده است.

وی سایت‌های پرورش میگو استان بوشهر را ۱۱ منطقه دانست و خاطر نشان کرد: بیشترین بچه میگو تاکنون در سایت و استخر پرورشی شیف بوشهر ذخیره‌سازی و بر اساس آمار‌ها در یک‌هزار و ۱۸ استخر حدود ۵۰۰ میلیون قطعه بچه میگو برای پرورش رها شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر تعداد مزارع پرورش میگو استان را ۳۴۰ مزرعه دانست و گفت:مزارع پرورش میگو در استان بوشهر در ۱۱ منطقه ساحلی شهرستان‌های، بوشهر، گناوه، تنگستان، دیلم، دشتی، دیر مستقر است که بیشترین اراضی ساحلی در شیف بوشهر، رودحله گناوه و دلوار تنگستان قرار دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار