۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

گسترش مهارت‌های دریامحور اشتغال پایدار به همراه دارد

گسترش مهارت‌های دریامحور اشتغال پایدار به همراه دارد
فرماندار شهرستان قشم گفت: آموزش و گسترش مهارت‌های شغلی دریا محور، اشتغال پایدار، پیشرفت جوامع محلی و توسعه پایدار ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۹۰۳۰۵

به گزارش مانا، علیرضا نصری روز سه‌شنبه در بازدید از یک موسسه آموزشی دریانوردی در قشم افزود: ظرفیت آموزشی مناسبی برای برنامه‌ریزی و ارایه آموزش‌های منطبق با منابع و ظرفیت محلی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: آموزش دریانوردی و تربیت نیروی مورد نیاز در حوزه افسری ناوگان کشتی‌های اقیانوس پیما باعث افزایش فرصت‌های شغلی برای بومیان می‌شود.

فرماندار قشم با اشاره به آموزش ۴۷۰ نفر  در این حوزه، تصریح کرد: فارغ التحصیلان این موسسه پس از گرفتن مدرک بین‌المللی از سازمان بنادر و دریانوردی وارد بازار کار می‌شوند.

وی افزود: نخستین دوره آموزش افسران کشتی‌های اقیانوس پیما با پذیرش ۲۷ داوطلب گزینش شده از میان ۲۰۰ داوطلب متقاضی، از ۱۷ خرداد ماه امسال آغاز شده است.     

نصری ادامه داد: این دوره آموزشی ویژه کارکنان کشتی‌های با ظرفیت ناخالص  ۵۰۰ تُن و بالاتر و برای سفرهای نامحدود برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: دوره مذکور در ۲ بخش آموزش نظری و عملی در قالب پنج ترم دانشگاهی و ۱۲ ماه آموزش عملی کارورزی بر روی کشتی برگزار می‌شود.

فرماندار قشم با اشاره به حضور چهار زن در دوره‌های افسری عرشه، ادامه داد: شرکت بانوان قشمی در این دوره‌ها، طلیعه مسیر دیگری برای فعالیت آنان را رقم خواهد زد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار