۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰
مدیرکل گمرک بوشهر:

۶.۴ میلیون تن کالای غیرنفتی از گمرکات استان بوشهر صادر شد

مدیرکل گمرک بوشهر گفت: در سه ماه نخست امسال ۶.۴ میلیون تن کالای غیرنفتی از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.
کد خبر: ۹۰۲۵۱
۶.۴ میلیون تن کالای غیرنفتی از گمرکات استان بوشهر صادر شد
 
بهروز قره‌بیگی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر در سه ماه نخست امسال از نظر وزنی ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است اظهار داشت: در این مدت شش میلیون و ۴۷۱ هزار تن کالا از گمرکات استان به ارزش دو میلیارد و ۹۸ میلیون دلار به کشور‌های مختلف صادر شده است.

وی ارزش کالا‌های صادراتی را نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۷۷ درصدی دانست و بیان کرد: در این مدت شش میلیون و ۴۳۱ هزار تن به ارزش دو میلیارد و ۷۷ میلیون دلار بدون احتساب میعانات گازی از گمرکات استان بوشهر به کشور‌های مختلف صادر شده است.

مدیرکل گمرک بوشهر از صادرات پنج میلیون و ۳۴۶ هزار تن کالا‌ها و محصولات پتروشیمی خبر داد و تصریح کرد: ارزش این محموله‌های صادراتی که دو میلیارد و ۲۰ میلیون دلار است نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۷ درصد افزایش یافته است.

قره‌بیگی بیشترین صادرات را مربوط به گمرک پارس جنوبی دانست و خاطرنشان کرد: در این گمرک در سه ماه نخست امسال محموله‌های صادراتی به ارزش یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون دلار کالا به وزن بیش از پنج هزار تن به کشور‌های هدف صادر شده است.

وی با بیان اینکه کالا‌های صادراتی از گمرک پارس جنوبی از نظر وزنی ۲۰ درصد و ارزشی ۷۹ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است گفت: گمرک منطقه ویژه اقتصادی پارس از نظر وزنی ۸۰ و ارزشی ۹۱ درصد از کل حجم صادرات با احتساب میعانات گازی به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرک بوشهر محصولات پتروشیمی، صنعتی، معدنی، کشاورزی و صنایع دستی از دیگر محموله‌های صادراتی دانست و تصریح کرد: در سه ماه امسال ۵.۴ میلیون تن محصول پتروشیمی، ۴۱ هزار تن کالای صنعتی، ۸۹۵ هزار تن محموله‌های معدنی و ۱۳۸ تن تولیدات صنایع دستی از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

قره‌بیگی گفت: چین، امارات متحده عربی، پاکستان، هندوستان، ترکیه، برزیل، آفریقای جنوبی، تایوان، قطر و افغانستان کشور‌های هدف صادراتی بازرگان استان بوشهر است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار