۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳

اعتراض کشتیرانی ها به برنامه های کاهش انتشار سوخت اروپا

دومین شرکت بزرگ حمل و نقل دریایی هشدار داد برنامه ‌های اتحادیه اروپا برای کاهش انتشار کربن، محرک های کاهش دی اکسید کربن را در صنایع حمل و نقل تهدید می کند.
کد خبر: ۹۰۱۹۵

اعتراض کشتیرانی ها به برنامه های کاهش انتشار سوخت اروپا

به گزارش مانا، "سورن تافت" مدیر اجرایی شرکت کشتیرانی مدیترانه به فایننشیال تایمز گفته است که اقدامات اتحادیه اروپا تأثیر برعکس بر خواسته آنها خواهد داشت مگر اینکه سوخت بدون کربن به زودی در دسترس همه باشد.

شرکت های حمل و نقل و کشتیرانی برای رسیدن به اهداف اتحادیه اروپا مجبور می شوند با تأخیر کشتی‌های خود را با این اهداف سازگار کنند و درنتیجه تعداد کشتی هایی که باید تعمیر شوند بیشتر می شود.

تافت می‌گوید «وقتی سوخت کم کربن در دسترس نیست شرکت‌ها مجبور هستند ظرفیت خود را بیشتر کنند و کانتینرهای بیشتری را بخرند، کانتینرهایی که در آسیا ساخته می شود و خود این امر میزان تولید انتشار را بیشتر می کند».

با این حال تریستان اسمیت از موسسه انرژی UCL می‌گوید که این نظریه که اقدامات اتحادیه اروپا برای کاهش کربن انتشار این صنعت را افزایش می دهد معتبر نیست.

به گفته وی، میزان انتشاراتی که یک کشتی از احتراق گازوئیل تولید می کند بیشتر از میزان انتشاراتی است که در زمان ساخت کشتی‌ها تولید می شود و دیگر فاکتورها چون قیمت نفت و نرخ حمل بار با کشتی که تعیین کننده سرعت کشتی ها هستند بر آن تاثیر گذار هستند.

این ادعا از سوی MSC که حالا در حال سبقت گرفتن از مرسک، به عنوان بزرگ ترین شرکت حمل و نقل دریایی از نظر ظرفیت است، درحالی مطرح می‌شود که اتحادیه اروپا در حال آماده سازی پیش نویس‌هایی برای بازار کربن است.

سیاست‌گذاران اروپایی بر آن هستند تا سال 2030 میزان انتشار دی اکسید کربن این اتحادیه را تا 55 درصد کاهش دهند اما این برای شرکت‌های کشتیرانی چالش بزرگی است.

کشتیرانی در دنیا تولید کننده 2.4 درصد انتشارات جهانی دی اکسید کربن است و از آنجایی‌که سوخت کم کربن مثل هیدروژن و آمونیاک سبز به طور گسترده در دسترس نیست، کربن زدایی از سوخت این صنایع هم با مشکل مواجه شده است.
اما مقامات اتحادیه اروپا بر این باور هستند که سیستم تجارت انتشارات اصلی ترین مکانیسم برای کمک به کاهش انتشارات در بخش کشتیرانی است. آنها می گویند قیمت گذاری کربن به این بخش امکان خواهد داد که آنها مجوزهای دی‌اکسید کربن خریداری کنند و همین امر مشوق واقعی این صنعت برای کربن زدایی از سوخت و از کلیه عملیات‌هایشان خواهد بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار