۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰

نجات سرنشینان دو قایق صیادی در بندر چابهار

نجات سرنشینان دو قایق صیادی در بندر چابهار
معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از نجات پنج سرنشین دو فروند قایق صیادی در فاصله ۱۰ و ۴۰ مایلی بندر چابهار خبر داد.
کد خبر: ۹۰۱۹۴
به گزارش مانا، سیدحسن ابراهیمی افزود: این دو قایق که به دلیل نقص فنی و در شرایط بد جوی گرفتار شده بودند در دو عملیات جستجو و نجات دریایی و با هماهنگی مرکز MRCC بندر چابهار نجات یافتند. 
وی اظهار کرد: قایق اول با چهار نفر سرنشین که در محدوده صیدگاه به فاصله ۴۰ مایلی از بندر چابهار دچار نقص فنی موتوری شده بود از طریق VHF با مرکز MRCC  تماس برقرار و تقاضای کمک کرد، که با اعزام شناور همیار ناجی به محل حادثه، در عملیاتی موفق، سرنشینان شناور حادثه دیده نجات یافتند.
وی درباره عملیات دوم اذعان داشت: قایق دوم نیز که بدلیل شرایط بد جوی و مشکل فنی در دریا گرفتار شده بود، طی تماس تلفنی موقعیت خود را به اطلاع مرکز MRCC اعلام که پس از هماهنگی ها لازم شناور هادی ۹ به محل اعزام و موفق به نجات یک نفر سرنشین این قایق در فاصله ۱۰ مایلی بندر چابهار شد.
 معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان  با اشاره به شرایط بد جوی فصل مونسون و مواج شدن دریا از صیادان درخواست کرد قبل از عزیمت به دریا از سالم بودن تجهیزات ایمنی و ارتباطی شناور اطمینان یافته و تجهیزات ایمنی کافی به همراه داشته باشند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار