۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷

توافق اعضای IMO برای تأسیس صندوق 5 میلیاردی تحقیق و توسعه کربن‌زدایی

اعضای سازمان بین‌المللی دریانوردی در هفتاد و ششمین اجلاس سراسری محیط زیست دریایی توافق کردند صندوق تحقیق و توسعه کربن زدایی با ۵ میلیارد دلار سرمایۀ اولیه تحت نظارت IMO تاسیس شود.
کد خبر: ۹۰۱۷۸

توافق اعضای IMO برای تأسیس صندوق 5 میلیاردی تحقیق و توسعه کربن‌زدایی

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ در اجلاس پایانی کمیتۀ محیط زیست IMO "کیتاک لیم" دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی اظهار داشت: ما نیاز به توسعه صندوق تحقیق و توسعه به منظور دستیابی به فنّاوری‌های سوخت صفر درصد هستیم . این نوآوری‌ها به صورت رایگان حاصل نمی‌شود و برای تحقیق و مطالعه این نوآوری‌ها بودجه پنج میلیارد دلاری می‌تواند تضمین کننده باشد که کمترین هزینه را به دولت‌های عضو تحمیل خواهد کرد.

این گزارش حاکی است یکی از اعضای IMO در زمینۀ تاسیس این صندوق گفت: صندوق تحقیق و توسعۀ دریایی (IMRB) از سه سال پیش شکل گرفته و هم اکنون نیاز به کمک و سرمایه گذاری کشورهای مختلف دارد تا سال 2023 اهداف کربن زدایی خود را به مرحله عمل برساند.

وی افزود: تاسیس این صندوق با مبلغ پنج میلیارد دلار تنها گزینۀ اصلی روی میز اعضای IMO می‌باشد.

با تأسیس این صندوق اهداف IMO را می توان تا سال 2050 به منظور کاهش 50 درصدی گازهای گلخانه‌ای عملی ساخت‌.

د‌ر ادامه این جلسه "کیتاک لیم"  دبیر‌کل سازمان بین‌المللی دریانوردی یاد‌آور شد: پیشنهاد صندوق تحقیق و توسعه دریایی آماده تصویب است و صنعت حمل و نقل دریایی قبلاً متعهد شده است که کمک های لازم را برای ایجاد صندوق به عمل آورند، اکنون می‌توانیم روی تمامی کشورهای عضو حساب کنیم و با افتخار اعلام کنیم به خاطر آب و هوای نسل‌های آینده باید این کار انجام شود.

وی در پایان گفت: از تمامی دولت‌ها می‌خواهم اصلاحات پیشنهادی در زمینۀ قانون مارپول و همچنین شکل‌گیری و تداوم روند تاسیس صندوق  را در هفتاد و هفتمین اجلاس محیط زیست دریایی این سازمان  در ماه نوامبر برای کاهش گازهای گلخانه‌ای اعلام کنند تا مورد تصویب قرار گیرد .

توافق اعضای IMO برای تأسیس صندوق 5 میلیاردی تحقیق و توسعه کربن‌زدایی

ارسال نظرات
آخرین اخبار