۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸

ایجاد ۱۰ مرکز گردشگری دریایی و ساحلی در هرمزگان

مدیر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان  هرمزگان از صدور موافقت اصولی برای ایجاد ۱۰ مرکز گردشگری ساحلی و دریایی در استان هرمزگان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۱۵۸
ایجاد ۱۰ مرکز گردشگری دریایی و ساحلی در هرمزگان
 
سهراب بناوند در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: استان هرمزگان به دلیل برخوردار بودن از سواحل خلیج فارس و دریای عمان و نیز جزایر متعدد از قابلیت زیادی برای توسعه گردشگری دریایی و ساحلی برخوردار است.

مدیر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان، تصریح کرد: به منظور حمایت از سرمایه‌گذاران و توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان، ۱۰۹ موافقت اصولی برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری صادر شده است.»

این مقام مسئول در استان هرمزگان در ادامه گفته‌های خود خاطرنشان ساخت: از این میزان ۱۰ موافقت اصولی برای ایجاد مراکز گردشگری ساحلی و دریایی در استان هرمزگان شامل سواحل سرزمین اصلی و جزایر صادر شده است.

بناوند با اشاره به اینکه ۱۰ مرکز گردشگری دریایی و ساحلی با سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد خواهد شد، اذعان داشت: در این مراکز تمام امکانات مرتبط با توریسم دریایی و ساحلی ایجاد خواهد شد.

وی یادآور شد: مابقی موافقت اصولی صادره مربوط به احداث ۵۹ مجتمع گردشگری، ۱۷ سفره‌خانه سنتی، ۱۰ اقامتگاه بوم‌گردی، دو مجتمع تفریحی سرگرمی گردشگری، سه هتل، سه تأسیسات اقامتی و پذیرایی واقع در مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی، یک مهمان‌پذیر، یک هتل‌آپارتمان، یک مرکز گردشگری سلامت، یک اردوگاه گردشگری، یک محیط و پارک طبیعت گردشگری روستایی است.

مدیر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان، تاکید کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای دو هزار و ۳۹۸ نفر شغل ایجاد می‌شود که بدون شک این امر نقش تعیین کننده‌ای در تحول اقتصادی استان خواهد داشت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار