۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵

کانال پاناما برای ترانزیت کشتی‌های غول پیکر آماده شد

کانال پاناما در اقدامی جدید اعلام کرد با اجرای طرح توسعه و گسترش این کانال از این پس ۹۶.۸ درصد کشتی‌های غول پیکر کانتینری می‌توانند به راحتی از این کانال عبور کنند.
کد خبر: ۹۰۱۵۴
کانال پاناما برای ترانزیت کشتی‌های غول پیکر آماده شد
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ "Ricaurte Vásquez Morales" مدیر کانال پاناما در این زمینه گفت: با اجرای طرح‌های جدید توسعه‌ای در حال حاضر امکاناتی فراهم شده تا کلیه کشتی‌های سایز بزرگ بتوانند به راحتی از این کانال تردد کنند.

براساس بررسی‌های انجام شده ۹۶.۸ درصد  ناوگان کشتی‌های غول پیکر کانتینردار می‌توانند از این کانال به راحتی عبور کنند.

وی تاکید کرد: از تاریخ ۲۱ ماه می ۲۰۲۱ امکانات جدید برای تمامی شناور‌های تجاری و غیر‌تجاری با هر ظرفیتی برای عبور فراهم شده است.

به گفتۀ وی تمام مراحل آزمایشی، راستی آزمایی، ایمنی و امنیتی با دقت و نظارت کامل به سرانجام رسیده و سپس نسبت به اعلام خبر اقدام شد.

وی  یاد‌آورشد: در حال حاضر در این کانال شرایط به گونه‌ای است که کشتی‌ها با هر ظرفیت و امکانات آبخور می‌توانند از این کانال به راحتی عبور کنند.

 Morales خاطرنشان ساخت: این افزایش موقعیت عبوری برای اولین بار از سال ۲۰۱۶  تاکنون که زمان گسترش کانال بوده، رخ می‌دهد که یک تجربه جدید پیشِ روی کشتی‌های سایز بزرگ قرار می‌دهد.

در همین حال دیوید ونسون تحلیلگر دریایی سرعت عمل در تسریع عملیات گسترش کانال را از یک سو ناشی از انسداد کانال سوئز عنوان کرده و از سوی دیگر با تحرکات روسیه مبنی بر جایگزینی مسیر دریای شمال مرتبط دانست و افزود: مسئولان کانال پاناما آنطور که اعلام کرده‌اند از پنج سال پیش تاکنون هیچ گونه خبری از اجرای طرح توسعه اعلام نکرده بودند، اما ناگهان پس از انسداد کانال سوئز دست به حرکت جدیدی زده‌اند که تقریباً کم سابقه است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار