۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷

اتمام پروژه تهیه شناسنامه جزایر ابوموسی، هرمز، هنگام و لارک

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: سال گذشته پروژه تهیه نقشه پهنه بندی و شناسنامه مدیریت زیست محیطی جزایر ابوموسی، هرمز، هنگام و لارک آغاز شده که این پروژه تا پایان تیر ماه امسال نهایی خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۱۴۶

اتمام پروژه تهیه شناسنامه جزایر ابوموسی، هرمز، هنگام و لارک

احمد رضا لاهیجان زاده در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص روند پیشرفت پروژه شناسنامه دار کردن جزایر خلیج فارس، اظهار داشت: این پروژه به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های حفاظت از محیط زیست دریایی کشور در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست، ادامه داد:  سال گذشته پروژه تهیه نقشه پهنه بندی و شناسنامه مدیریت زیست محیطی جزایر ابوموسی، هرمز، هنگام و لارک از سوی سازمان حفاظت محیط زیست آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه شرایط کرونا عامل مهمی در کُندی  پیشرفت این پروژه بوده است، یادآور شد: بر‌ساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته این پروژه مهم زیست محیطی در خلیج فارس تا پایان تیر ماه امسال نهایی خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت تهیه شناسنامه جزایر خلیج فارس، بیان داشت: بر اساس این شناسنامه می‌توانیم وضعیت محیط زیست خشکی‌، ساحلی و دریایی تا عمق 10 متری دریا را از نظر مخاطرات و تهدیدهایی که در محیط زیست این جزایر وجود دارد مشخص و بررسی کنیم.

لاهیجان زاده در ادامه گفته های خود  با اشاره به اینکه مطالعه مربوط به پروژه‌های مذکور در حال انجام است و پیشرفت فیزیکی خوبی دارد، اذعان داشت: پیش بینی می‌شود تهیه نتایج مطالعات مذکور ظرف دو تا سه ماه آینده به پایان رسد.

وی اظهار امیدواری کرد: با تخصیص اعتبارات لازم به زودی عملیات مطالعاتی به منظور تهیه شناسنامه زیست محیطی سایر جزایر خلیج فارس نیز آغاز شود.

به گفته معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست، تهیه شناسنامه زیست محیطی جزایر با همکاری یکی از دانشگاه های معتبر کشور انجام می شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار