۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹
مدیر کل گمرک بوشهر:

زمان تخلیه کالا‌های اساسی از کشتی و ترخیص آن از گمرک بوشهر کاهش می‌یابد

مدیر کل گمرک بوشهر از کاهش زمان تخلیه کشتی حامل کالاهای اساسی و ترخیص آن از گمرک بوشهر با مجوز ستاد تنظیم بازار کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۰۱۳۴

زمان تخلیه کالا‌های اساسی از کشتی و ترخیص آن از گمرک بوشهر کاهش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، بهروز قره‌بیگی جایگاه بندر بشهر در بخش تجارت دریایی مهم دانست و اظهار داشت: برای تسریع در تخلیه کالاهای اساسی از کشتی‌های تجاری و ترخیص از گمرک مجوز لازم از سوی ستاد تنظیم  بازار کشور صادر شده است.

وی افزود: بر اساس مجوزی که ستاد تنظیم بازار کشور برای اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان صادر کرده از این پس به جای تعهد ذی‌حسابی مرکز ، تعهد ذی‌حسابی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر برای تضمین حقوق و عوارض گمرکی مورد پذیرش قرار خواهد گرفت .

قره‌بیگی  بیان کرد: در گذشته به دلیل لزوم اخذ مجوز از مرکز و سایر تشریفات مرتبط، منجر به معطلی در روند تشریفات گمرکی می‌شد که با صدور مجوز اخیر بلافاصله کالا از کشتی به صورت حمل یکسره و با خدمات شبانه روزی گمرک به انبارهای مورد نظر منتقل می‌شود.

ناظر گمرکات استان بوشهر اضافه کرد: اقدام صورت گرفته ضمن تسریع در تخلیه کشتی‌های حامل کالای اساسی به بندر بوشهر، موجب کاهش هزینه‌ها و انتقال کالا به انبارهای هدف و تشویق سایر خطوط کشتیرانی جهت انتقال کشتی های حامل کالای اساسی به این بندر خواهد شد.

مدیرکل گمرک بوشهر خاطرنشان کرد: گمرک بوشهر این آمادگی را دارد به صورت شبانه روزی و بدون وقفه و در ایام تعطیل نسبت به ترخیص و حمل یکسره کشتی‌های که حامل کالاهای اساسی می باشن، اقدام نماید.

وی با بیان اینکه هم اکنون سهم بندر بوشهر در ترخیص کالاهای اساسی نسبت به سایر بنادر جنوبی کشور پایین تر است افزود: در کنار اقدامات توسعه ای بندری و گمرکی که طی سالیان اخیر در بندر بوشهر صورت گرفته است باید زمینه توسعه انبارهای دپوی کالاهای وارداتی نیز مدنظر قرار گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار