۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱

قابلیت بندر چابهار در تامین کالا‌های اساسی استان‌های همجوار

قابلیت بندر چابهار در تامین کالا‌های اساسی استان‌های همجوار
جلسه ستاد توسعه سواحل مکُران با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در چابهار برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۱۲۷

به گزارش مانا، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در این جلسه، تجهیزات و زیرساخت‌های بندرچابهار برای جذب کالا و پهلوگیری کشتی‌های بزرگ را بسیار مطلوب بیان کرد. 

بابک دین‌پرست با بیان این که هم اکنون بیش از چهار میلیون و 700هزار تُن کالای اساسی در انبارهای کشور وجود دارد گفت: این کالاها باید هر چه سریعتر ترخیص شوند و از تمامی مسئولان و دست اندرکاران درخواست دارم موانع و مشکلات ترخیص کالا را برطرف کنند.

وی افزود: در سال‌های اخیر انحصار ورود کالای اساسی از یک بندر خاص شکسته شده است و امیدواریم سهم ویژه‌ای برای ورود این کالاها در بندرچابهار در نظر گرفته شود تا شاهد رونق بهتر این بندر اقیانوسی باشیم.  

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور یکی از اهداف سفرش به چابهار را آزادسازی حریم نوار ساحلی مکُران از انحصار ادارات دولتی و یا سایر نهادها بیان کرد. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست خواستار رفع موانع برای ورود کالا به بندرشهید بهشتی چابهار شد و افزود: کالای اساسی سهم این استان و استان‌های همجوار در سایر بنادر ایران تخلیه و با هزینه‌های زیاد به این منطقه ارسال می‌شود.

ماندانا زنگنه افزود: برای رونق حمل و نقل نیاز است هزار دستگاه کامیون برای جابه‌جایی کالا از طریق منطقه آزاد چابهار وارد و در مسیر ترانزیتی چابهار- میلک زابل فعالیت کنند.

وی بر اختصاص سهمیه لاستیک و سوخت یارانه‌ای به رانندگان فعال در امر جابه‌جایی کالا تاکید کرد و افزود: متاسفانه بارها شاهد هستیم که کامیون‌های سایر استان‌ها برای حمل کالا به این استان نمی‌آیند و این موضوع هزینه حمل و نقل را بیش از حد بالا برده است. 

رحمدل بامری، فرماندار چابهار هم گفت: انتظارات می رود، ورود کالاهای اساسی سهم استان‌های شرقی کشور از طریق بندرچابهار و افزایش حجم انبارهای این بندر هر چه سریعتر پیگیری شود.  

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشورهمچنین در سفر به منطقه جنوب سیستان و بلوچستان از سدکهیر کنارک، مجتمع کشت و صنعت گوردیم کنارک، بخش‌های مختلف منطقه آزاد چابهار، زیرساخت‌ها و تجهیزات ورود و خروج کالا در بندر شهید بهشتی بازدید کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار