۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
نشست هم اندیشی جامعه بندری و دریایی برگزار شد:

تاکید بر ضرورت توجه به اقتصاد دریا محور

در جریان برگزاری نشست هم اندیشی جامعه بندری و دریایی در آستانه برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، بر اقتصاد دریا محور که مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد تاکید شد.
کد خبر: ۹۰۱۱۷

تاکید بر ضرورت توجه به اقتصاد دریا محور

به گزارش خبرنگار مانا، نشست هم اندیشی جامعه بندری و دریایی به همت برخی دست اندرکاران بنادر و دریانوردی فعال در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم، بعد ازظهر یکشنبه ۲۳ خرداد با حضور جمعی از فعالان بخش خصوصی حوزه بنادر و حمل و نقل دریایی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم منصور آرامی نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون توسعه دریا محور، هدف از برگزاری این نشست را انتقال پیام اهمیت حمل و نقل دریایی و اقتصاد دریامحور عنوان کرد و گفت:  چنین موضوعی برای میلیون ها ایرانی ساحل نشین در شمال و جنوب کشور و افرادی که به طرق مختلف زندگی و کسب و کارشان با دریا مرتبط است  به قدری حائز اهمیت است که باید از الان پیگیر انتقال این پیام به منتخب آتی انتخابات ریاست جمهوری باشیم.

وی افزود: سهم ایران در گردشگری دریایی، صید و صیادی، مدیریت یکپارچه، کشاورزی مبتنی بر آب شور و آب شیرین کُن‌ها بسیار کم است.
آرامی با اشاره به مشکلات اشتغال در ساحل تصریح کرد: باید برنامه ریزی کنیم تا شعاع ۱۰۰ کیلومتری مشکلات کلی و مشکلات مسکن حد‌اقل تا ساحل تا شعاع ۶۰ کیلومتری سواحل برطرف شود. امروز مشکلات تا شعاع ۲۰ کیلومتری هم مشهود است.
حسین مظفر عضو مجمع تشخیص نظام نیز در این نشست با اشاره به اهمیت اقتصاد دریا محور گفت: رهبری در اسناد بالا دستی بر اقتصاد دریامحور بارها تاکید داشته اند.

وی بیان داشت: ذیل کمیته تخصصی که با حضور دست اندرکاران حوزه دریا و بندر تشکیل شده است، جلسات کارشناسی با حضور تشکل ها به منظور ایجاد تغییر و رقم زدن اتفاق جدید در دولت آینده برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست تخصصی؛ سید احسان خاندوزی نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: یکی از فرصت های معطل توسعه در کشور اقتصاد دریامحور است.

وی تصریح کرد: متاسفانه دستگاه های اجرایی در دولت فعلی نقشه راهبردی برای توسعه دریامحور ندارند.

خاندوزی با اشاره به اینکه، اواخر امسال یا اوایل سال آینده، برنامه هفتم توسعه در دستورکار مجلس قرار می گیرد بیان داشت: درخواست ما از  بخش خصوصی دریایی کشور، آماده سازی احکامی برآمده از دل تجربه ایشان است تا مجلس بتواند چند حکم قوی در حوزه اقتصاد دریا محور این برنامه پنج ساله بگنجاند تا در نتیجه آن اقتصاد دریا و اقتصاد ملی به تراز مطلوب برسد.
گفتنی است در ادامه این نشست نمایندگان تشکل های حمل و نقل دریایی به بیان نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود پرداختند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار