۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸

ابتلای سه ملوان هندیجانی به کرونا

مدیر شبکه بهداشت درمان هندیجان از ابتلای سه ملوان هندیجانی به ویروس کرونا و قرنطینه آنان در یکی از پایگاه‌های بهداشتی منطقه خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۹۰۰۹۶
 
ابتلای سه ملوان هندیجانی به کرونا
دکتر داوود رئیسی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در جریان بررسی سلامت ملوانان ورودی به کشور و آزمایش PCR سه مورد مثبت ابتلا به کرونا شناسایی شد.

وی گفت: هم اکنون مراقبت‌های لازم در مورد ملوانان مبتلا به کرونا با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان و پایگاه دریابانی هندیجان، در حال انجام است.

رئیسی افزود: کارشناسان مبارزه با بیماری‌ها و مراقبان سلامت، با هدف شناسایی سریع و پیش از ورود بیماران مبتلا به کرونا، در میان ملوانان لنج‌های تجاری وارده از کشور‌های حاشیه خلیج فارس به صورت مستمر و منظم انجام می‌شود.

اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان پیش‌تر اعلام کرده بود خدمه کشتی‌های خارجی را قبل از رسیدن به اسکله‌ها در فاصله ۶۰ مایلی مورد آزمایش کرونا قرار می‌دهد و در صورت مثبت بودن اجازه خروج از کشتی‌ها را نخواهد داد.

ضدعفونی و گندزدایی مستمر اسکله‌ها، محوطۀ باز بنادر و اراضی پشتیبانی و آزمایش PCR از ملوانان و دریانوردان خارجی و ایرانی از مهمترین اقدامات انجام شده در مقابله و پیشگیری از کرونا در بنادر خوزستان بوده است.

استان خوزستان هشت بندر فعال تجاری دارد. آبادان، خرمشهر، بندرامام و ماهشهر از مهمترین بنادر فعال خوزستان به شمار می‌آیند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار