۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴

کمبود افسر در ۵ سال آینده حمل و نقل دریایی را تهدید می‌کند

کمبود فزاینده نیروی انسانی افسر تا سال ۲۰۲۶ حمل و نقل دریایی را به شدت تهدید می‌کند در صورتی‌که نسبت به تربیت افسران جدید اقدام نشود کمبود دریانورد به یک بحران منجر خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۰۴۹
کمبود افسر در ۵ سال آینده حمل و نقل دریایی را تهدید می‌کند
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ مؤسسه Drewry گزارش داد صنعت حمل و نقل دریایی در حال حاضر با کمبود افسر مواجه است و این مشکل اگر حل نشود احتمالاً تا سال ۲۰۲۶ به یک بحران تبدیل خواهد شد.

"Rhett Harris" رئیس تحقیق در زمینه نیروی انسانی مؤسسه Drewry گفت: همه‌گیری کووید ۱۹ باعث شد برخی از افسران داوطلبانه نسبت به بازنشستگی اقدام کنند و یا برای ادامه کار به بخش خشکی منتقل شوند.

از سوی دیگر آموزش نیروی انسانی دریانورد نیز در برخی از کشور‌ها  با وقفه مواجه شد همچنین برخی مواقع در پرداخت حقوق و دستمزد دریانوران در برخی از کشور‌های درگیر با ویروس کرونا تعلل پیش آمد که همه این‌ها دست به دست هم داده تا بین عرضه و تقاضا‌ی نیروی انسانی دریانورد شکاف ایجاد شود و در صورت  ادامه این وضعیت کار در پنج سال آینده بغرنج‌تر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه میزان کمبود نیروی انسانی از سال ۲۰۱۳ تا کنون به بالاترین سطح رسیده خاطر نشان ساخت: پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۶ در صورتی‌که مراکز آموزشی دریایی نیروی دریانورد جدیدی تربیت نکند و یا شرکت‌های کشتیرانی مشوق‌های جدیدی برای جذب افسران به عمل نیاورند، تعداد افسر به کمترین تعداد خود در حمل و نقل دریایی خواهد رسید.

وی اضافه کرد: در برخی از کشور‌ها صنعت حمل و نقل دریایی با تصویب قوانین جدید به منظور جذب دریانورد، نحوۀ استخدام آنان را با سختی‌هایی مواجه ساخته است که این کار باعث شده گرایش جوانان به سمت حمل و نقل دریایی کم شود. برای مثال از سال ۲۰۱۶ تا کنون جذب نیرو‌های افسر در حمل و نقل دریایی سالانه رشد ۲.۷ درصدی را تجربه می‌کرد که متاسفانه به مرور نرخ رشد سالانه جذب نیرو در حال حاضر در این بخش به نیم درصد کاهش یافته است.

وی در پایان پیش‌بینی کرد به دنبال رونق در بخش حمل و نقل با غلبه بر ویروس کرونا مسلماً هزینه نگهداری و جذب نیروی انسانی دریانورد در سال ۲۰۲۱ افزایش خواهد یافت در صورتی‌که شرکت‌ها نتوانند نسبت به افزایش حقوق افسران همسو با تحولات سال جاری اقدام کنند مسلماً این کار در کاهش انگیزۀ افسران دریانورد برای انتخاب این حرفه مؤثر خواهد بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار