۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳

تسریع روند حمل و بارگیری کالا در بندر امام

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: به منظور تسریع بارگیری کالا‌های اساسی در بندر امام، تعیین مقصد کالا‌های اساسی از سوی صاحبان کالا بر اساس اولویت بندی انجام می‌شود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۹۰۰۴۸
تسریع روند حمل و بارگیری کالا در بندر امام
 
به گزارش خبرنگار مانا، غلامحسین دغاغله در جلسه بررسی چگونگی حمل کالای اساسی از بندر امام که در محل پایانه بار این بندر برگزار شد، گفت: از اول تا چهاردهم خرداد تعداد ۶۹ هزار و ۸۳ دستگاه کامیون، بارگیری یک میلیون و ۶۹۴ هزار و ۵۱۵ تن کالای اساسی را از مبدأ بندر امام برعهده داشتند.

وی با بیان اینکه امسال حمل کالای اساسی از بندر امام با برداشت محصولات کشاورزی در خوزستان و استا‌های همجوار همراه شد، افزود: اولین اقدام از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای حمل به موقع کالا‌های اساسی  از بندر امام، انتشار فراخوان اعزام ناوگان ویژه جابه‌جایی کالای اساسی در سراسر کشور، تشکیل ستاد حمل کالا‌های اساسی در ستاد و استان‌های مهم از جمله استان خوزستان به منظور نظارت بر روند حمل این کالا‌ها و حضور عملیاتی مدیران ستادی در استان خوزستان به دستور ریاست سازمان بود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به تشکیل جلسه با دست اندرکاران حمل بار و صاحبان کالا در استان خوزستان، بیان کرد: در این جلسه مقرر شد تعیین مقصد‌های کالا‌های اساسی از سوی صاحبان کالا بر اساس اولویت بندی‌ها صورت گیرد.

دغاغله ادامه داد: خط آزاد کردن حمل کالای اساسی در پایانه بار بندر امام از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز از دیگر تصمیم‌های اتخاذ شده است که با این کار فرایند‌های حضور کامیون‌ها در پایانه بار این بندر برای گرفتن مجوز بارگیری از سوی سازمان به حداقل می‌رسد.

وی افزود: با خط آزاد کردن، کامیون بلافاصله پس از ورود به پایانه بار بندر امام و انتخاب بار، مستقیم برای بارگیری به اسکله بندر اعزام می‌شود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: همچنین هماهنگی‌هایی با صاحبان کالا‌های دولتی برای تسریع در روند بارگیری و پرداخت به موقع کرایه رانندگان در مقصد صورت گرفته و در سازمان بنادر و گمرک کشور نیز جلساتی به منظور کاهش فرایند‌های حمل و بارگیری برگزار شده است.

دغاغله گفت: با اقدامات صورت گرفته، باید گفت: بارگیری و حمل کالا‌های اساسی از بندر امام روند خوبی را طی می‌کند.

براساس اعلام استاندارخوزستان هم اکنون حدود ۴.۵ میلیون تن کالای اساسی در بندر امام نگهداری می‌شود. ۹۰ درصد این حجم مربوط به نهاده‌های دامی، طیور و ۱۰ درصد مربوط به غلات است.

بیش از ۸۵ درصد حجم کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام وارد کشور می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار